28 lip 2014

NASZA PACZKA I NIEPODLEGŁOŚĆ. O sześciu polskich świętach.

Autor: Zofia Stanecka
Wydawnictwo: Egmont Polska
Premiera:
Wiek: 8-12 lat
Moja ocena: 5/6
Wyjątkowa książka, na którą składa się sześć wesołych opowiastek o polskich świętach narodowych i państwowych, wzbogaconych przystępnymi informacjami historycznymi. Znakomite ilustracje, dużo humoru i ujmujące postacie bohaterów. Każdy z sześciu rozdziałów składa się z wciągającej i zabawnej historyjki z udziałem tych samych bohaterów oraz z bogato ilustrowanej części historycznej. W sposób odpowiedni dla młodych czytelników (6-9 lat) książka wyjaśnia, dlaczego świętujemy w Polsce daty takie jak 3 maja, 11 listopada, 1 maja, 15 sierpnia, 4 czerwca i 2 maja. Zachęca do radosnego obchodzenia tych świąt i poszerzania wiedzy o własnym kraju.źródło



Już dawno na moim blogu nie prezentowałam pozycji dla najmłodszych czytelników. Dziś to nadrobię...

Dzieci, szczególnie w wieku szkolnym zadają dużo  trudnych pytań, nie zawsze potrafimy na nie odpowiedzieć. Nie jest to spowodowane naszą niewiedzą, czasem raczej szwankuje nam pamięć dotycząca szczegółów. Książeczka " Nasza Paczka i niepodległość. O sześciu polskich świętach" jest pozycją, która daje zarówno odpowiedzi na dziecięce pytania jak i  pobudza naszą pamięć.

Na wstępie poznajemy grupę, która zwie się Nasza Paczka, w skład, której wchodzą;Jacek, Malinowski, Jagoda, Maśka, Wiktor i Dziadek. Autorka pisze kilka słów o każdym bohaterze, aby bliżej ich poznać i zaprzyjaźnić się z nimi. Następnie opisuje zdarzenia jakie mają miejsce w ich Bazie; jak na przykład walkę o niepodległość w grupie czy o świętowaniu i jakie rozróżniamy święta. Wyjaśnia także trudne pojęcia i dodatkowo wspomina o świętach narodowych oraz wymienia najważniejsze w Polsce.

Autorka bardzo dokładnie objaśnia pojęcia i zagadnienia - co to jest niepodległość, strajk czy flaga. Opisuje ich znaczenie. Dodatkowo daje nam lekcję historii pisząc o największych świętach: 11 listopad, 1, 2 i  3 maja, 4 czerwca i 15 sierpnia. 

Autorka bardzo interesująco uczy dzieci historii, a zarazem w bardzo prosty sposób zaciekawia. Książka jest pełna obrazków, dzięki którym dzieci w łatwy sposób pobudzają swoją wyobraźnię a tym samym poszerzają wiedzę.
Treść jest także lekka.  Pióro autorki jest delikatne, plastyczne odpowiednie dla młodszych czytelników. Nie sprawia dzieciom trudności.

Jako że jestem mamą dziecka w przedziale wiekowym 8-12 lat, jestem zadowolona z tej książeczki. Moja córka w bardzo prosty i łatwy sposób poznała nasze narodowe święta oraz zrozumiał trudne jak na jej wiek pojęcia. Już teraz wie, dlaczego flaga Polski jest biało czerwona, od kiedy nasz kraj jest niepodległy i wiele innych rzeczy...

Od siebie polecam.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa EGMONT POLSKA

9 komentarzy:

  1. Moja siostrzenica ma 12 lat, więc myślę, że przypadnie jej do gustu powyższa książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie dla mnie, ale fajna inicjatywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chociaż polecasz, zrezygnuję. Chyba wyrosłam już z takich książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiałam się nad nią, ale na razie za bardzo nie mam jej komu pokazać. Za te kilkanaście lat może jednak się skuszę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dla mnie, ale dla dzieci idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój braciszek jest o wiele młodszy, a do tego nie lubi książeczek. Bez wyjątków niestety.

    OdpowiedzUsuń
  7. dzieci dopiero przede mną, ale jako prezent dla jakiś rodziców chyba idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam jeszcze dzieci, ale będę polecać tę książkę. Widzę, że jest tego warta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozycja godna zapamiętania, choć moje dziecko jeszcze jest za małe. My jesteśmy na etapie bajek ;)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga