13 paź 2013

Zapachy w naszym życiu.

Ja  jestem osobą o delikatnym "nosie", jestem niestety bardzo wyczulona na różne zapachy. Ogólnie uwielbiam, gdy dom ładnie pachnie, gdy wchodząc do samochodu czuje moje ulubione kwiaty, gdy zakładam czyste ubranie, czuje zapach ulubionego płynu do płukania...  Bardzo także lubię zapach słodkich kobiecych perfum - osobiście mam trzy takie i je używam, oraz uwielbiam zapach męskich perfum... W moim życiu istnieją zapachy, które niestety wywołują u mnie także mdłości...
Mam też zapachy, na które automatycznie reaguje wspomnieniami. Na ogół te wspomnienia dotyczą mojego dzieciństwa. Nie będę ich wymieniać, ponieważ jest ich sporo, aczkolwiek wspomnę o kilku.
Jednym z nich jest zapach  Lili, która jest pięknym kwiatem, ale zawsze kojarzy mi się z pogrzebem. Zapach smoły przypomina mi zagranie mojego brata, i obdarte kolana (raczej nie byłam grzeczną dziewczynką). Zapach iglaków przypomina mi o zbiorze jagód i grzybów... Miło się zrobiło.
Wiele osób lubi zapach książek, druku, ja do niech nie należę, ja je lubię czytać a nie ....
Zapachy są czymś wyjątkowym i mają swój urok - chociaż nie wszystkie... Świat bez nich byłby pusty i bez uroku.

A wy macie zapachy swojego życia?

Post pojawił się także u:
Recenzje Kiti
Pauliny

12 komentarzy:

  1. Ja ostatnio przeczytałam "Tajemnice pachnidła" i uświadomiłam sobie, że jestem zapachową ignorantką

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem prawdopodobnie jedyną osobą na świecie, która nie lubi zapachu świeżo skoszonej trawy. Tfu

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobnie jak Agnieszka polecam Ci książkę Pani Agaty Wasilenko "Tajemnice pachnidła". Znajdziesz tam sporo informacji na temat zapachów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sianko ma jeden z najprzyjemniejszych zapachów;) I jeszcze fiołki (choć nie zapachy fiołkowe, po prostu zwykłe kwiatki). Po słodkich, kobiecych perfumach czuję, niestety ostry atak mdłości, dlatego sama staram się wybierać, jak najdelikatniejsze (złe wspomnienia z podróżowania autobusem w dni targowe) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przekopiuje moją wypowiedź z bloga Recenzje Kiti:
    Nie zwracam uwagi na zapachy chyba, że jest to wyjątkowo jakaś nieprzyjemna woń lub dla odmiany upajający zapach wody toaletowej dla mężczyzn (mam do tego słabość he he). Co do książek to sporadycznie zdarza mi się je wąchać, ale lubię ten niesamowity aromat farby drukarskiej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam zapachy cytrusowe! :D W ogóle świeczki zapachowe, kadzidełka, a nawet zapachowe balsamy i kosmetyki to moje uzależnienie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię słodkie perfumy damskie bądź perfumy męskie z Axl'a, uwielbiam zapach konwalii i tulipana, nie lubię zapachu róży i samego kwiatu też nie lubię. Jest taki pretensjonalny, klasyczny taki mało oryginalny.Lubię zapach drewna, kartek i tuszu. Można powiedzieć, że przy tych zapachach zachowuję się jak wąchaczoholik, jeśli coś takiego w ogóle istnieje. xD Uwielbiam również lekkiego powiewu cynamonu.
    Pozdrawiam serdecznie+ zapraszam do siebie( przepraszam za spam) arenaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja uwielbiam zapach białej róży a ulubione odcienie to herbaciany i czarna wersja

      Usuń
  8. Zapachy są ogólnie bardzo dobrymi nośnikami wspomnień :) Jak się poczuje czasem jakiś zapach to od razu przywołuje on wspomnienia, np. właśnie z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawił mnie ten wątek. Dowiedziałam się o nim na blogu u Kruszynki. Bardzo lubie czytać komentarze na temat zapachów, wspomnień, zapachowych, bo to inspirujące. No a tu miła niespodzianka, dwóch komentujacych zna moje "Tajemnice pachnidła".
    Nie mam jednego ulubionego zapchu to się często zmienia. jednak w tej chwili moim ulubionym zapachem jest zapach lawendy. Podobno nawet ma właściwości relaksujące. Zeby cieszyc sie tym zachem bez ograniczeń postanowiłam nawet zasadzic kilka własnych krzaczków w ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię wiele zapachów.. Każdy z czymś mi się kojarzy.. :) Dzięki nim, można wrócić wspomnieniami, do najpiękniejszych chwil. :)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga