20 gru 2019

KOIZORA [KOCHAM NIEBO]



Dziś przychodzę do Was z kolejną azjatycką produkcją. Tytuł poleciła mi Patrycja whothatgirl.pl tylko, że jej chyba chodziło o film a ja trafiłam na dramę, która składa się z sześciu odcinków. Nie oglądam seriali, ale dramy to dla mnie inna grupa.
Wracając do "Koizora" ostrzegam - oglądając przygotujcie sobie pudełko chusteczek i dużą ilość łez.


Zwykła licealistka, Mika, spotyka Hiro, krzykliwego chłopaka o pofarbowanych włosach i przekutych uszach. Ta historia opowiada o niewinnej miłości dwójki osób, która napotyka wiele niewyobrażalnie smutnych sytuacji na swej drodze do wypielęgnowania swej miłości. Koizora to nie tylko „licealna miłość”, ale też i wiele innych aspektów „z życia Miki i Hiro” spotykanych przez nas wszystkich na co dzień, takich jak wpływ wsparcia członków rodziny, wartość życia, kontakty z przyjaciółmi i wiele, wiele więcej.[opis producenta]

Tak jak wspominałam produkcja składa się z sześciu odcinków i ja nie płakałam chyba tylko na pierwszym. "Koizora" to historia o wielkiej i pięknej miłości.
On zbuntowany, Ona spokojna. On muzyk. Ona kujonka.On kocha ją a Ona jego, lecz na drodze stoi wiele przeszkód, a największą jest choroba.

Początkowo historia ma taki amerykański wydźwięk, ale z czasem on się zmienia na typowo azjatycki. Dzięki tej opowieści przybliżyłam sobie japońskie obyczaje. I trochę ich pozazdrościłam.
Historia poczynając od drugiego odcinka staje się coraz smutniejsza, coraz dramatyczniejsza a ostatni finałowy jest kulminacją, w którym się pęka. Smutek, żal, strata, jest tak ogromna, że aż przytłacza. Nawet najwięksi twardziele złamią się.
Akcja rozgrywa się w przeciągu kilku lat, dlatego też wydarzenia toczą się szybko, nie ma czasu na nudę, na odsapnięcie.

Jedynym aspektem rozbawiającym dramę są fryzury męskich aktorów. Poczałkowo mnie dekoncentrowały i rozbawiały, z czasem przestałam je zauważać.

O czym jest "Koizora"? O pięknej miłości, o pokonywaniu przeszkód, o dobroci i zawiści, o chorobie, walce i stracie. O tym, że wszystko przemija i trzeba iść do przodu, trzeba pamiętać, trzeba żyć dalej.
Naprawdę polecam. Sześć odcinków po ok 50 min, ale na długo zostaną w pamięci.
KOIZORA - Kocham niebo


Jeśli nie jesteście przekonani obejrzyjcie, krótki filmik będący zarysem opowieści.








Gatunki: romans, szkolny, dramat,
Liczba odcinków: 6
Nadawca: TBS


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga