21 paź 2017

CHŁOPAK Z INNEJ BAJKI

Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria Young
Premiera: 2017
Stron: 351

Nie wiem, naprawdę nie mam pojęcia co ma w sobie twórczość Kasie West, że sięgając po jej powieści zaczynam odlatywać.
"Chłopak z innej bajki" niczym szczególnym nie wyróżnia się  spośród tysiąca podobnych. Fabuła jest oklepana, forma szablonowa, wydarzenia łatwe do przewidzenia...a jednak godziny, które powinnam przeznaczyć na sen, przeznaczyłam na czytanie. Nie pamiętam kiedy ostatnio zerwałam noc, aby dokończyć czytania książki.

Caymen ( bohaterkę polubiłam, ale odrobinę mnie irytowała) ma siedemnaście lat, mieszka tylko z matką, która wpoiła jej, że bogaci ludzie nie są warci uwagi, że nie zadają się z biednymi. Nastolatka popierała rodzicielkę do czasu aż spotkała Xandera (bohater cukierkowy, którego polubiłam, ale któremu zabrakło większej męskości). Caymen zaczyna wątpić w słowa matki. Im więcej czasu przebywa z bogatym nastolatkiem, tym bardziej go lubi. Do czasu, aż wychodzą pewne rodzinne więzy na światło dzienne.

Jak widzicie treść nie różni się niczym od innych powieści tego typu. Nie raz czytałam już o bogatych nastolatkach, którzy zmieniają się po wpływem miłości. Jest to raczej mało prawdopodobne, ale fikcja literacka rządzi się swoimi prawami.
Tak jak widać treść jest słodka, naciągana, przewidywalna, ale...

West tak hipnotyzująco pisze, że trudno oderwać się od czytania. W trakcie poznawania fabuły istniała tylko rzeczywistość literacka, reszta odeszła w zapomnienia. Autorce idealnie udało się przetransportowanie mnie do jej wyimaginowanego świata. I choć miałam pełną świadomość kitu jaki wciska literatka, nie potrafiłam odpuścić.

Para głównych bohaterów wzbudza sympatię, aczkolwiek czasem ich zachowanie jest dziecinne. Autorka skupiła się głownie na ich relacjach. Postacie drugoplanowe są tylko ozdobą całości. Nie odgrywają znaczących ról.

West pisze prostym stylem ( tym razem też go wykorzystuje), ale potrafi trafić do czytelnika. Udaje jej się zainteresować swoją historią. Autorka ma też świadomość kiedy i w którą strunę uderzyć, aby wywołać emocje, aby stworzyć odpowiedni klimat, aby przyprawić czytelnika o kaca książkowego.

"Chłopak z innej bajki" to lekka, niezobowiązująca ale bardzo wciągając książka. To powieść, którą czyta się za szybko i po której odczuwa się niedosyt. To powieść schematyczna z zarazem trudno się od niej oderwać.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga