17 sty 2013

Tożsamość anioła - L.H.Zelman


Autor: L.H.Zelman
Tytuł: Tożsamość anioła
Wydawnictwo:Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Rok:2011





 Jakiś czas temu w moje ręce wpadły książki L.H. Zelman. Jest ich trzy i opisują historię o aniołach, które uwielbiam w literaturze.  

L.H.Zelman urodziła się w Olsztynie. Na co dzień uczy języka polskiego. Uwielbia pracę z młodzieżą, kino, literaturę czasu romantyzmu i muzykę rokową. Na swoim koncie ma ”Tożsamość Anioła”, „ Bezsenność Anioła” i ‘Grzechy Anioła”


 Andrea Volton jest jedną z najlepszych studentek, jest skromna, udziela się społecznie, nie ma wielu przyjaciół. Jest sierotą, którą jednak męczą nocne koszmary. Gdy jej osobą zaczyna interesować się jeden z najprzystojniejszych studentów, dziewczyna jest podejrzliwa i nieufna. Podczas wyjazdu na narty podsłuchuje rozmowę Kaspra i jego przyjaciół, z której dowiaduje się, że ktoś czatuje na jej duszę. Andrea postanawia dowiedzieć się co jej grozi, jednak nie spodziewa się, że odkryje kim naprawdę jest i jaką ma misję do wykonania - a nie jest na pewno człowiekiem, a od powodzenia jej zadania zależy życie ludzi.

Wielu osobom może się wydawać, że historie o aniołach są jednakowe, jednak "Tożsamość anioła" jest bardzo ciekawą opowieścią, która ma na celu wytknięcie ludziom ich błędów, nakazuje zastanowić się nad sobą. Autorka nie wskazuje grzechów ludziom nachalnie, ale...

Andrea jest bohaterką skromną, pełną poświęcaj. Obecnie mamy mało ludzi, którzy robią coś bezinteresownie, zapominają, ba wyrzekają się własnych marzeń dla wyższych celów. Jest bohaterką pełną światła, drogowskazem. 

"Tożsamość anioła" jest książką, którą czyta się dobrze, z zainteresowaniem. Narracja jest pierwszoosobowa, tak więc bardziej odczuwa się wrażenia bohaterki. 
W dużej części odczuwalny jest mroczny i pełen tajemniczości klimat.
Jako że książka napisana jest przez polską autorkę, to język, styl jest dobrze wyszlifowany, nie ma błędów w tłumaczeniu, które czasem niszczy efekt oryginału i przekaz twórcy.  

Autorka potrafi wywołać uczucia. Może nie za każdym razem wychodzi jej to perfekcyjne, ale na ogół czuje się to, co powinna czuć postać - smutek czy radość. Bardzo łatwo połączyć się z wydarzeniami, bohaterami w treści.

Książka ma ogólnie charakter dramatyczny. Pomimo że bohaterka nie może zginąć ani umrzeć, to jednak jakaś jej cząstka oddana jest w ofierze.

Tematem przewodnim książki jest walka dobra ze złem. Autorka wykorzystując anioły, zarówno światłości jak i ciemności pokazała jasno, że taka walko toczy się od początku, a jej koniec nie jest nikomu znany. W powieści jak i w realu człowiek jest istotą słabą, narażoną na pokusy, którym nie potrafi się oprzeć. Zelman jest dobrą obserwatorką ludzkich zachowań. Bez skrupułów pokazuje, że szala jednak przeważa ciemności. Jedynie postawa bohaterki, walka ze swoimi pragnieniami może nas ocalić.

Wiele wspomina o stwórcy, który  wierzy w człowieka i jego ocalenie. 

Bohaterów jest wielu, jednak każdy z nich coś utożsamia - miłość, nienawiść, poświęcenie czy oddanie. Nie są to puste postacie mają zadanie, zabawić czytelnika. Ogólnie jak dla mnie powieść nie jest tylko zwykłą historią, o której łatwo zapomnieć. Jej treść zmusza do zastanowienia się nad sobą i swoim życiem.  

Książka pochłonęła mnie całkowicie. Polubiłam bohaterów i nawet tych mrocznych. Może nie jest to powieść wielkich lotów, ale jest godna polecenia i warta przeczytania.


Moja ocena 9.5/10




 

28 komentarzy:

  1. Moja koleżanka ma tą książkę :) licze na to, że jak skończy czytać, to mi ja pożyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje mi się płytka, dlatego nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również uwielbiam anioły i wszelkie książki z anielskimi/nefilimskimi wątkami. Ale o takie ciężko u nas i niestety do większości podchodze z dystansem i sceptycyzmem. Ale ta seria wydaje mi się ma coś w sobie i koniecznie muszę się nią zainteresować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta książka ma w sobie przekaz, przynajmniej ja go znalazłam :)

      Usuń
  4. Byłam jej swego czasu bardzo ciekawa, może za niedługo uda mi się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę. Szalenie mnie zaciekawiła swą tematyką i mam nadzieję, że uda mi się szybko dorwać ją w swoje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  6. ojej, bardzo wysoko oceniłaś! mi jednak fabuła wydaje się lekko oklepana - choć niewątpliwie to, że autorką jest polka może podwyższyć morale książki.
    mimo to na razie nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam podobne odczucia gdy po nią sięgałam :)

      Usuń
  7. Mnie się podobała trochę mniej, ale nie była zła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nadal jakoś nie przekonuje mnie ta pozycja do czytania, a może powinnam się nią zainteresować. Skoro jest lekka, to zapewne i rozluźniająca, a niekiedy i taka książka jest potrzebna do czytania ;)
    Pozdrawiam,
    Mai

    OdpowiedzUsuń
  9. Może kiedyś się na nią skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś książka ta bardzo mnie ciekawiła, ale jakoś wyleciała mi z głowy. Dziękuję za przypomnienie! Z chęcią ją przeczytam, skoro tak dobrze ją oceniłaś!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię anioły i książki z nimi związane, jednak na razie nie mam ochoty na tego typu lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam pierwszą część i muszę powiedzieć,że byłam naprawdę mile zaskoczona tą książką. Bardzo mi się podobała,nie jest oklepana czego się obawiałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecę mojej kuzynce. Ona uwielbia takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o tej książce, ale jakoś nadal mnie do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze ignorowałam tę pozycję, nie byłam do niej przekonana. Myślę jednak, że dam jej szansę. Może w końcu znajdę w niej coś nowego? Coś, co odróżni ją o pozycji o podobnej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię angel fantasy, ale jednak takie bardziej Ćwieka i Kossakowskiej. To mnie średnio przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytam jak wpadnie mi w ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za taką tematyką, ale polecę książkę mojej przyjaciółce:) Ona bardzo lubi takie klimaty i na pewno jej się spodoba! Wysoko oceniłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  19. tytuł jest bardzo ciekawy, a po Twojej opinii przekonałam się, że i treść mogłaby mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książkę mam w swojej biblioteczce, więc na pewno kiedyś ją przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widzę, że podobnie jak ja jesteście miłośnikami porządnej literatury. Po prostu kochacie książki :)

    Zaprasza również do siebie. Dzisiaj wystartował konkurs, który zorganizowałem razem z Wydawnictwem MAG, można wygrać dwie premiery z serii ,,Uczta Wyobraźni"

    Gorąco zapraszam i zapewniam, że jeszcze tu wrócę, ponieważ blog przypadł mi do gustu.

    http://siecslow.blogspot.com/2013/01/uczta-wyobrazni-wybierz-swoja-ksiazke.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam i muszę stwierdzić ze ksiązka całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. czytałam i jest na prawdę fantastyczna muszę przeczytać następną część .

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydaje się bardzo ciekawe ;) Od jakiegoś czasu słyszałam o tej książce różne opinie, ale twoje mnie przekonała ;)
    Pozdrawiam, Kaśka ♥

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga