20 mar 2012

Przebudzona - Cast P.C., Cast Kristin




Tytuł: Przebudzona. Dom nocy 8
 Autor: Cast P.C., Cast Kristin
 Wydawnictwo: Książnica
Wydanie: I
Premiera: 22.02.2012


  „Przebudzona” jest już VIII częścią cyklu „Dom Nocy”, tworzonego przez matkę i córkę.
P.C.Cast jest znaną i nagradzaną autorką romansów i powieści fantastycznych. Kristin Cast jest studentką na uniwersytecie w Tulsie - pisze wiersze. W 2005 roku zaczęły pracę nad cyklem „Dom Nocy”, który  bardzo szybko zyskał popularność.

Zoey powróciła z Zaświatów i wraz ze swoim wojownikiem Starkiem przebywa w krainie Sgiach, gdzie dochodzą do siebie po ciężkiej walce z Kalonyą. Więź między kapłanką, a wojownikiem staje się coraz silniejsza.
 Ich pobyt na magicznej wyspie kończy się z chwilą, otrzymania wiadomości o śmierci jednego z przyjaciół Zoey. Dziewczyna kolejny raz musi zmierzyć się ze stratą bliskiej osoby i z Neferet, która oddała się ciemności i za wszelką cenę pragnie zgładzić Zoey.
Stevie Rae stoi także przed trudnym wyborem. Musi zdecydować kto jest dla niej ważniejszy przyjaciele czy Rephaim, z którym się skojarzyła, i który stał się dla niej kimś więcej niż tylko wybawcą.


„Przebudzona” jest kolejną części przygód niezwykłej wampirski, która poprzez swoje wyróżnienie musiała bardzo szybko wydorośleć.
 Jednak w tej części duet pisarski skupił się także na innych bohaterach. W tej części bardzo istotną postacią jest Neferet, kapłanka, która wyrzekła się swojej bogini i oddała ciemności.
Stevie, która musi wybrać między przyjaciółmi, a Rephaim, który ją uratował.
 Pisarki zdecydowały się także nie całkiem skreślać z powieści Heatha, któremu wyznaczyły zadanie.

„Przebudzona” jest dość pogmatwaną częścią. Pełną niespodzianek. Jednak głównym jej motywem jest pokazanie prawdziwej przyjaźni, oddania, miłości i poświęcenia. Pokazuje także inną stronę ludzkiej duszy ( Neferet).


Losy Zoey śledzę od początku cyklu i każda część ma woje plusy i minusy. W tej na szczęście odnalazłam więcej tych dobrych cech, bo wcześniejsza mnie rozczarowała.
 Nie jest to może literatura dużego formatu, a jedynie chwilą oderwania od codzienności.
Powieść pisana jest językiem młodzieżowym. Przepełniona trudnymi wyborami.
Dla osób mniej tolerancyjnych, niektóre fragmenty mogą wydać się nie na miejscu – związek homoseksualistów. Dla mnie jest to plus, że taki wątek powstał w cyklu.
Tym razem Zoey nie ma wielu adoratorów i na niej skupia się tylko część książki.
Chwilami jest też bardzo słodko, aż czytelnika może zamulić.
 Jednak porównując książkę do wcześniejszej części, to jestem na plus. Tym razem nie nudzi i rozpoczyna kolejny wątek.































3 komentarze:

  1. Ja przeczytałam 2 części i wymiękłam. Ta seria zdecydowanie nie jest dla mnie. Według mnie nieco tandetna, ale dla Ciebie taki może być np. Sheldon. ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w trakcie czytania części VI, więc za bardzo nie chciałam czytać tej recenzji. Bo po protu nie mam swojego zdania. Cała seria, jak na razie, jest dość ciekawa, jednak czasami jest pisana dość infantylnie, albo wątki nie są skupione na tym, co mi się wydaje najważniejsze. Ale ogólnie rzecz biorąc, to seria jest ciekawa i ma w sobie coś nowego, innego.

    Pozdrawiam, Klaudyna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Maytea - każdemu podoba się inny typ literatury. Seria jest młodzieżowa, ale i osobom w moim wieku też się podoba ;)

    Klaudyna - masz rację seria jest ciekawa, ale niektóre części potrafią czytelnika zniechęcić. Ta na szczęście nie.
    Ciekawy pomysł, ukazujący inaczej wampiry.
    pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga