29 wrz 2013

Tradycyjne bajki & Nowoczesność

 Ja osobiście nigdy nie byłam fanką typowych bajek. Od dziecka uwielbiam baśnie - przełożyło się to do mojego dorosłego życia. Jednak bajka czy baśń to wybieram wersje te dawne, znane z dzieciństwa. Na rynku pojawia się wiele współczesnych opowieści, niektóre znane z dzieciństwa są "unowocześniane" skracane i kombinowane. Ja niestety bardziej lubię te oryginalne, w pierwotnej odsłonie. Jeżeli mam zwrócić większą uwagę na nowoczesne bajki - nie podobają mi się. Nie mają tej magii. Dawne historie też nie powinny być przekształcane na nowoczesny styl - tracą swój urok i magię.
A wy co sadzicie na ten temat?

Post pojawił się:
Recenzje Kiti
Paulina

9 komentarzy:

  1. Ja sentymentem darzę te starsze, tradycyjne, ale te nowsze też czytam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeśli chodzi o bajki, to zdecydowanie tylko te tradycyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uważam, że dzisiejsze bajki nie mają charakteru. Ale może każde pokolenie tak uważa?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o baśnie to tylko klasyka gatunku. Współczesne do mnie nie trafiają, ale to być może z racji wieku

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też wole te starsze wersje bajek. Jakieś takie bardziej prawdziwe były. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obecnie sporadycznie sięgam po nowoczesne bajki. Wolę jednak klasyczne baśnie między innymi Andersena, do którego czuje wielki sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadne "niestety";) Bardzo dobrze, stare książki dla dzieci rzeczywiście mają swój niepowtarzalny klimat;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspomniany już Andersen nie zawsze nadaje się dla dzieci, więc nie zawsze można sięgnąć po coś "starego". Nie przekreślałabym zatem nowszych bajek. Poza tym co masz na myśli pisząc stare? Czy pies, który jeździł koleją, to jeszcze staroć, czy już nowość?

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga