22 wrz 2013

Czytanie obcojęzycznych książek.

Wiele osób ma szanse czytać książki w oryginale. Ja niestety nie mam takiej możliwości, gdyż nie znam żadnego języka w tak dużym stopniu, aby czytanie książek w obcym języku przynosiło mi przyjemność.
Wiadomą sprawą jest, że książki tłumaczone mają jednak swoje wady, a oryginalna wersja to oryginalna.
Bardzo chciałabym kiedyś czytać obcojęzyczne powieści w ich prawdziwym "wcieleniu" może mi się to uda.

A wy czytacie książki obcojęzyczne w oryginale?

Post pojawił się także:
Paulina
Recenzje Kiti

11 komentarzy:

  1. W swoim życiu przeczytałam już parę książek po angielsku i miałam przy tym wielką frajdę. Teraz czytam od doskoku 'I don't want to kill you' Dana Wellsa. Od doskoku, bo na tą chwilę mam tylko e-booka, ale próbuję ściągnąć z Kanady wersję papierową.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam już kilka m.in Akademię wampirów, Dash and Lily's book of dares czy Amy & Roger's epic detour. Wiele lat, wzbraniałam się przed tym nie wiedzieć czemu, a teraz zaskoczyłam i raz w miesiącu muszę przeczytać coś w innym języku. Nawet mam tak, że gdy z książki rozumiem więcej niż 80% to jestem załamana, bo lubię poznawać tak nowe słowa. Tak było z "The Selection", prawie 100% rozumiałam :/ Jeśli znasz angielski przynajmniej "tak sobie" i nie boisz się raz po raz zajrzeć do słownika to polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdarzyło mi się czytać po angielsku... pierwszą książką jaką czytałam w tym języku był "Czarnoksiężnik z krainy Oz" jeszcze w podstawówce, potem "Upiór z opery" i trochę Harry'ego Pottera;) Z tym ostatnim nie miałam za dużo problemów dlatego, że polskie wersje znam praktycznie na pamięć... nawet jeżeli za dobrze nie znasz języka, ale umiesz się nim posługiwać na jako takim poziomie zacznij oglądać filmy z napisami... po takim zabiegu czytanie książek w obcym języku przychodzi naprawdę łatwo, choć nie bez zgrzytów;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdarzyło mi się czytać po angielsku. Czytałem kilka pozycji Shakespeare'a w oryginale, Harry'ego Pottera, fragment "Gry o tron". To bardzo rozwija i pomaga zrozumieć książkę lepiej, bo wielu rzeczy nie da się przetłumaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po angielsku czytałam Harrego Pottera, od 3 do 5 części, jestem w trakcie 6 a innych poszukuję, tą serię znam na pamięć po polsku, więc po angielsku czytanie jej to sama przyjemność. Czytałam jeszcze ''Księcia Mgły'' w ten sposób ze jeden rozdział po polsku, a potem ten sam po angielsku, no i ''Merley & me'', ale była bardzo łatwa, lekka i przyjemna :)
    Taki sam komentarz umieściłam na blogu http://recenzje-kiti.blogspot.com nie gniewaj się że tak kopiuję, ale macie identyczne tematy a chciałam jeszcze tutaj pochwalić się moimi czytadłami in English :)
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. czytałam kilka książek po angielsku - wszystkie short stories "Delirium", i "Destroy me". jednak kiedy mam możliwość czytania po polsku, wybieram po polsku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam po angielsku, fajna sprawa, bo tłumaczenia czasami są nie za dobre. Poza tym szlifowanie języka zawsze się przydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A w życiu. Ja także za słabo znam języki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojoj to trudne wyzwanie, mimo wielu lat nauki angielskiego wiele już zapomniałam, później z racji studiów miałam angielski zawodowy turystyczny, zdarza mi się kupować takie książki, ale póki co leżą na półce, po paru stronach poddałam się, bo połowę rozumiałam, drugą połowę mniej bądź wcale. Ale teraz wracam do szlifowania języka, więc jak dojdę do perfekcji wtedy z pewnością sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja czytam czasem rosyjskie z racji studiów;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie się jeszcze to nie zdarzyło,ale w dalekiej [rzyszłosci mam w planach przeczytac 'Harrego Pottera' w orginalnym języku :)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga