30 wrz 2013

"DZIEDZICTWO" - kontynuacja - sagii "WYBRANI"

Autor: C.J. Daugherty
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: wrzesień 2013
Seria: Wybrani

"Dziedzictwo" to książka, na którą czekałam z wielkim zniecierpliwieniem. Gdy tylko rozpakowałam paczuszkę z księgarni od razu zabrałam się za czytanie. Ciekawość dalszych losów Allie była niesamowita...


Allie wraca do Akademii Cimmeria, jednak nie jest bezpieczna - Nathaniel nadal pragnie mieć  ją w swojej grupie. Dziewczyna zostaje przyjęta do Nocnej Szkoły, gdzie uczy się walk samoobrony. Ze względu na to, że w Akademii jest zdrajca musi być bardziej czujna. Poza tym jej życie "miłosne" także zaczyna się coraz mocniej komplikować. Allie coraz bardziej czuje przyciąganie do Sylviana, a Carter...


Oj dzieje się, dzieje w drugim tomie sagi "Wybrani". Początkowo, gdy zaczynałam czytać trudno mi było ponownie wejść w świat Allie, tym bardziej, że początek nie jest zbytnio wciągający. Jednak bardzo szybko akcja nabiera tempa. Przez większą część książki czuje się niepewność, narastające pytania nie pozwalają na oderwanie się od treści. Czytanie jest niesamowicie wciągające, a klimat jaki powstaje jest rewelacyjny. Autorka nie stworzyła nowych wątków, raczej skupiła się na kontynuowaniu tych wcześniejszych. Bardzo delikatnie nawiązała co do niektórych, znaczących zdarzeń, co ułatwia przypomnienie sobie zapomnianych rzeczy. Niestety i tym razem pisarka nie zrezygnowała z "ostrości" tylko kolejny raz uśmierciła jednego z bohaterów. Nie odpowiedziała także na wiele pytań, które niestety zostawiają czytelnika w niewiedzy i zmuszają do wyczekiwania na dalszą kontynuację. Jest to bardzo ...drażniące.

Autorka ma niesamowite pióro. Lekkość, precyzja, stworzenie więzi bohater-czytelnik jest naprawdę godne podziwu. Czytając, jednym słowem nie byłam widzem wydarzeń, lecz mogłam przenieść się do świata bohaterów. Wydarzenia nie są też przez cały czas "drętwe" chwilami autorka rozbawia czytelnika dialogami. Zaskakuje wątkiem miłosnym. Autorka nie oszczędza bohaterki pod tym względem. Dalej zmusza ją do wyborów, ale robi to w tak interesujący sposób, że niestety ciągle odczuwa się podstęp, jednego z kandydatów...ale czy faktycznie on ten "podstęp" istnieje? Troszeczkę bliżej przedstawia także historię rodzinną Allie.

Książka ma prawie czterysta stron, jednak nie odczuwa się jej obszerności. Ledwie zaczęłam czytać, a tu już ujrzałam koniec, który obudził, we mnie straszy "głód". Treść niesamowicie wciąga, pochłania.

"Dziedzictwo" jest rewelacyjną kontynuacją. Wciąga, zachwyca i zaskakuje. Brak odpowiedzi na wiele pytań, niestety zostawia czytelnika na "głodzie", który jest przygnębiający. Poza
tym rewelacja. Jak najbardziej polecam książkę.

Moja ocena -6/6

18 komentarzy:

  1. Bardzo bym chciała poznać tę sagę. W sieci krążą na jej temat same pochlebne recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się doczekać kolejnej części :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba najbardziej wyczekiwana przeze mnie książka w tym momencie. Nie mogę się już jej doczekać od dawna, a Twoja recenzja jeszcze bardziej pobudziła mój apetyt. Mam nadzieję, że spodoba mi się równie mocno.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze tej serii, ale na pewno to zrobię;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością przeczytam, tyle tej książki na blogach, że muszę wiedzieć i zobaczyć na własne oczy:)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkowicie się z Tobą zgadzam :D Niesamowita książka. Ja chce kontynuacje i to jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym przeczytać tę serię, jednak na razie nie mam pieniędzy na kupienie 1 tomu, a co dopiero drugiego! A w bibliotece niestety nie ma :c

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ją w planach, może nie w najbliższych, ale pamiętam o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ukrywam że bardzo się cieszę, bo oba tomy jeszcze przede mna

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze, że się nie zawiodłaś. Rozczarowania są najgorsze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak przeczytam pierwszą część i mi się spodoba to sięgnę i po tę.

    OdpowiedzUsuń
  12. same pozytywne recenzje, super. kupiłam "Dziedzictwo" w niedzielę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi się, aż tak bardzo nie podobała, ale była dość ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Powoli przekonuję się do tej serii, ale najpierw tom I :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I tom był super. Zaczęłam czytać w czwartek, a już skończyłam. Mam teraz zamiar przeczytać "Dziedzictwo" na kompie, bo do najbliższej jakiejś księgarni z tą książką mam ok. 50 - 100 km. W mojej okolicy księgarnie są badziewne, ale jakoś sobie poradzę, a co do "Wybranych" to jest najlepsza książka jaką przeczytałam, a dużo czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę w końcu wziąć się za tom II.
    Pierwszą część pochłonęłam w całości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No cóż, straszny niedosyt po II tomie, nie lubię czekać na następne części.... w dwa wieczory WYBRANI, w jedną noc, DZIEDZICTWO i co dalej.....?

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga