28 sie 2013

"Nadciąga burza"

Autor: Robin Bridges
Premiera: 2012
Wydawnictwo: Fabryka słów


Katerina ma niezwykły dar - potrafi wskrzeszać zmarłych. Od najmłodszych lat stara się go ukryć, jednak w końcu coraz większa liczba osób zaczyna go wyczuwać. Katerina dowiaduje się także, że istoty, o których słyszała w opowieściach istnieją naprawdę. Młoda arystokratka jest cenna dla wielu z nich. Zarówno ciemność jak i jasność pragną ją w swoich szeregach.
Do którego świata dołączy Katerina?


"Nadciąga burza", to powieść która powstała na podstawie legend. Wydarzenia opisane w powieści dzieją się w 1888 r. Jako, że można określić ją mianem powieści historycznej, to ten fakt opóźnił moje zainteresowanie tą książką, czego teraz żałuje.

Autorka przenosi czytelnika do świata arystokracji, pięknych bali i bardzo niebezpiecznych istot. Pisarka bardzo powoli rozwija wydarzenia. Tworzy wspaniały klimat minionych lat, przenosi czytelnika do świata, który poznał z książek historii. Dodając wątki zaczerpnięte z legend, stwarza niesamowitą opowieść. Bardzo trudno odłożyć książkę na bok i wrócić do swoich obowiązków.

Kreacja bohaterów jest perfekcyjna, dopracowana. Pozwala na wyrobienie sobie opinii o każdym z nich. Stworzenie więzi z główną bohaterką, do której poczułam sympatię podczas poznawania jej losów.
Opisane wydarzenia są dość pogmatwane. Trudno przewidzieć, co pisarka przygotowała, czego można by się spodziewać. Zaskakuje jak i zaciekawia.

Język powieści nie jest typowo młodzieżowy. Bardziej literacki i plastyczny. Odpowiednio dopasowany do powstającego klimatu. Zwolnione tempo akcji przyczynia się do docenienia stylu pisania autorki.

Oczywiście mamy także wątek miłosny, który jest dość skomplikowany, pełen dziwnych wydarzeń, przeszkód, trzymający w napięciu. Ogólnie treść jest emocjonująca, chwilami trzymająca w lekkim zniecierpliwieniu.

Książka okazała się dla mnie niesamowicie przyjemną lekturą. Po zakończeniu czytania, chciałam jeszcze, czułam niedosyt, którego zaspokojeniem może być tylko sięgnięcie po następny tom trylogii. Osoby, które mają w planach poznanie tej interesującej książki, nie powinny czuć się rozczarowane, gdyż jest to wciągająca i klimatyczna, bardzo baśniowa historia. Jestem zachwycona treścią jak i kuszącą okładką.

Moja ocena +5/6

23 komentarze:

  1. Wydaje się ciekawa, ale jak na razie mam co czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją niedługo po premierze i nadal nie doczekałam się kontynuacji..
    Podobała mi się, ale co do tego języka bym się kłóciła. Dla mnie nie był on specjalnie wyszukany, ani klimatyczny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tu jesteś zachwycona treścią i okładką, a ja Twoją recenzją. Muszę przeczytać tę książkę, bo długo takiej szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Same dobre opinie o niej czytam, muszę sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. baaaardzo chętnie przeczytam, zapowiada się naprawdę ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ją na półce i byłam jej swego czasu bardzo ciekawa, lecz jeszcze się za nią nie zabrałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Poluję na nią od jakiegoś czasu :) Mam na nią ogromną ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka podbiła moje serce od samego początku :) Już nie mogę się doczekać kolejnego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam na nią wielką ochotę, może kiedyś uda mi się ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W dużej mierze zgadzam się z Twoją recenzją :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wciągające lektury, a tak jak najbardziej taka jest. Konecznie musze przeczytac :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podobała i dziwię się, że do tej pory nie została jeszcze wydana kolejna część trylogii.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też się obawiałam tej książki. Kupiłam ją tylko dlatego, że była za 10 zł na wyprzedaży w Auchan :P Czeka na razie na półce, ale właśnie mnie przekonałaś do lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam większość mało przychylnych opinii o powieści i nie chcę sięgać, mimo Twojej pozytywnej recenzji. Nawet mimo baśniowego klimatu...

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. O książce słyszałam same rewelacyjne opinie!
    Ta jest kolejną!
    Jaka szkoda, że nie trafiłam na okazdję w Auchan..

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się, że akcja dzieje się w XIXw., ale mimo wszystko książka mnie nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakoś nie w moim typie ;)
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ CI zazdroszczę lektury tej książki! Mam na nią ogromną ochotę już od dłuższego czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pewno spróbuję :) To są właśnie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka czeka u mnie na półce :D Jak tylko skończę Opowieści z Narnii, zabiorę się za nią :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakoś mi się nie wydaje, żeby w carskiej Rosji mówiono młodzieżowym językiem :/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ta książka tak bardzo mi się podobała, że aż brak mi słów :) Piękna Rosja *_*

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga