10 cze 2013

"Nieczysta"

Autor: Megan Hart
Premiera: maj 2013
Wydawnictwo: Czarna Owca
Seria: Czerwona Seria


Twórczość Megan Hart miałam okazje już poznać. Po jej kolejnej książce, która wpadła mi w ręce nie wiedziałam, czego się spodziewać. Jednak na pewno nie przypuszczałam, że poznam historię dramatyczno – romantyczną, ze scenami erotycznymi w tle.


Elle na własne życzenie wybrała życie w pojedynkę. Postanowienie przestało mieć znaczenie, gdy poznała Dana, który przeniósł ją w magiczny świat rozkoszy. Jednak z czasem wież miedzy kochankami zaczęła się zacieśniać. Elle spanikowana i prześladowana przez wydarzenia z przeszłości, zaczyna się wycofywać.
Czy Elle zdoła pokonać przeszłość i ułożyć sobie życie? A może jest już za późno na próby? Czy Dan okaże się wybawicielem?

Elle jest bohaterką dramatyczną. Jej przeszłość przeraża. Sposób wykreowania tej postaci jest bardzo dokładny, zarówno psychicznie jak i fizycznie. Autorka nie od razu odkrywa fakty dotyczące przeszłości bohaterki, bawi się z czytelnikiem, trzyma w niepewności do samego końca, aczkolwiek daje wskazówki, które mogą pomóc w domysłach.
Podczas czytania, zżyłam się z bohaterką, czułam jej lek, panikę i dystans do ludzi. Było mi jej żal, ale czasem także mnie drażniła.

Dan to partner idealny, taki, o którym mogą pomarzyć kobiety. Opiekuńczy, opanowany, pomysłowy. Ideał mężczyzny, ale w pewnym etapie powieści, miałam ochotę nim potrząsnąć…, wówczas mocno się zdenerwowałam. Troszeczkę stracił w moich oczach, i przestał być bez wad. Na uwagę zasługuje także matka Elle, która od samego początku wywołała we mnie negatywne odczucia i tak zostało do końca.  Mamy także Gavina, nastolatka z problemami. Bardzo ciekawy i na czasie wątek.

Teraz poruszę sceny erotyczne. Autorka opisała je bardzo kobieco, delikatnie, klimatycznie i nie przesadziła z wulgarnymi, ostrymi określeniami. Czytanie tych scen nie jest rażące ani nie wprowadza w skrępowanie. Podobał mi się ten styl, ta delikatność, ten klimat.

Opisane wydarzenia dotyczą grupki bohaterów, związanych ze sobą. Styl autorki jest przyjemny w odbiorze a wolne tempo pozwala na idealne wciągnięcie się w historię.

„Nieczysta” jest powieścią, która mnie wzruszyła - jest pełna smutku, dramatycznych wydarzeń. Ma w sobie także odrobinę nadziei i fantazji. Wzbudziła wiele emocji – zarówno tych dobrych jak i złych. Opisuje życie bez ubarwień. Kłamstw.
Czytanie jest szybkie, delikatne i klimatyczne. Historia wciąga w swój świat, od pierwszych stron i nie chce wypuścić.
Książka mnie zasmuciła i zachwyciła zarazem. I chociaż kilkakrotnie odkładałam ją, aby odpocząć od opisanych wydarzeń, troszeczkę żal mi się zrobiło, gdy czytałam ostatnią stronę…Powieść godna polecenia.

Moja ocena 6/6

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa:



20 komentarzy:

  1. Książka zupełnie nie dla mnie, ale lecę polecić siostrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też chyba nie odnalazłabym się w tej tematyce :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ale również książka nie dla mnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś przeczytam, na razie nie mam ochoty na nią.

    Zapraszam: in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Megan Hart ma w swoim dorobku lepsze i gorsze pozycje, ale ta jest zdecydowanie najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chwilowo mam dość literatury erotycznej- raziły mnie brutalne opisy scen (ale taka jest ta literatura).
    Skoro jednak mówisz że opisy są delikatne to może sięgnę, gdyż fabuła interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet nie myślałam, że tak wysoko ocenisz tę książkę. Muszę zatem koniecznie ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  9. No, no więc muszę się na nią skusić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna bardzo dobra recenzja, muszę dorwać tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ehh czy przekonam się kiedyś do erotyków? :D Lubię sceny miłości (jaki facet nie lubi? :>), trochę bardziej brutalniejsze, takie męskie. Choć przyznam, że delikatność też jest wspaniała, szczególnie na początku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli książka wywołuje emocje to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ksiazka zupelnie nie trafiona w moje gusta.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię tego typu powieści, zwłaszcza jeśli wprowadzają czytelnika w stan smutku. Wystarczy, że pełno go dookoła. Nie moje gusta, raczej nie przeczytam, ale fajnie, że tobie się spodobało. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po opisie raczej nigdy bym jej nie przeczytała, jednak twoja recenzje zachęca do sięgnięcia po tę pozycję:) Chociaż będę się wahać, gdyż jestem przeciwniczką wszelkiego rodzaju erotyków.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie nastawiam się na poszukiwania, ale jeśli zobaczę ją na bibliotecznej półce, to sięgnę- z ciekawości ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiłaś mnie! Mam nadzieje, że uda mi się ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapewne za sprawą samej noty wydawniczej oraz nazwiska autorki, nie skusiłabym się, ale twoja recenzja nieco zmienia postać rzeczy. Zastanowię się :)

    OdpowiedzUsuń
  19. chętnie przeczytam, skoro sceny erotycznie nie są wulgarne, to powinnam być zadowolona z lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba nie jestem w nastroju na takie książki.

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga