4 lis 2019

SZEPTACZ BURZ [Upadek Bestii] - Christina Diaz Gonzalez

Spirit Animals. Upadek bestii to kontynuacja bestsellerowej serii Spirit Animals. Czwórka Zielonych Płaszczy, Conor, Abeke, Meilin, Rollan, próbuje ocalić swój świat od zagłady i nie dopuścić, by pradawne zło zwyciężyło. Z pomocą przychodzą im nierozłączni towarzysze – zwierzoduchy.
Zielone Płaszcze – Conor, Abeke, Meilin i Rollan – stali się poszukiwanymi za zdradę zbiegami. Docierają na pustynię Nilo, gdzie trafiają do wielkiej biblioteki, która kryje w sobie mądrość Erdas…[opis wydawcy]

Wydawnictwo: Wilga
Premiera: październik 2019
Cykl: Upadek Bestii. Spirit Animals tom 7
Stron: 206







Na samym wstępie wspomnę, że nie znam treści wcześniejszych części tego cyklu. Moja niewiedza spowodowana jest tym, że seria przeznaczona jest dla młodszych czytelników, a ja niestety do nich nie należę, nie mam też dzieci w tym wieku, które mogły mi o niej wspomnieć. Bardzo żałuję, że historię poznaje dopiero od siódmego tomu, gdyż jest to bardzo barwna, ciekawa, pełna przygód i niebezpieczeństw opowieść.

Czwórka Zielonych Płaszczy: Conora, Abeke, Meilin, Rollan łączy mocna więź. Ufają sobie, trzymają się razem. Nie wiem czemu wyruszyli w podróż [braki znajomości wcześniejszych tomów], ale za wszelką cenę starają się wykonać zadanie, które im powierzono. Nie ufają obcym i mają rację, ale niestety w ich szeregi udaje się wcisnąć zdrajcy. Bohaterowie są zaskoczeni ...

Historia choć ma podłoże fantastyczne jest bardzo pouczająca. Pokazuje młodym czytelnikom jak ważna jest przyjaźń, zaufanie, współpraca i jak bolesna jest zdrada. Pokazuje, że warto walczyć o siebie, o innych, mieć cel.

Dodatkowo opisana historia jest niesamowitą literacką przygodą. Przez cały czas coś się dzieje, nie ma czasu na nudę, na odsapnięcie. Chwilami odczuwa się niepokój o bohaterów, ma się wrażenie, że cień czai się za ich plecami... treść zaskakuje. Autorka myli tropy czytelnikowi i choć zdrajca pojawi się w ich  szeregach, to prawie do końca podejrzewałam inną osobę.

Literatka pisze prostym, lekkim a zarazem barwnym, obrazowym stylem. Bardzo szybko wyobraźnia jest pobudzona do pracy. Z automatu przeniosłam się do krainy, w której przebywają bohaterowie. Wraz z nimi wędrowałam, odpoczywałam i walczyłam.

"Szeptacz Burz" to bardzo ciekawa kontynuacja, która zostawia czytelnika z nienasyceniem, gdyż zakończenie jest otwarte, zapowiadające jeszcze większe wrażenia i niepewność w kolejnym tomie.
Historia przygodowa, która powinna przypaść nie tylko młodym ale i tym starszym czytelnikom do gustu.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Grupy Wydawniczej Foksal


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga