19 mar 2013

"Wybrani" - C.J.Daugherty

Tytuł: Wybrani
Autor: C.J.Daugherty
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 6.03.2013





Ewelina Lisowska o książce "Wybrani" napisała "To nie jest książka! To czarna dziura!..." i niestety muszę się zgodzić z tymi słowami. "Wybrani" to pierwsza część sagi, która porwała mnie do swojego świata i nie chciała wypuścić.

O czym jest książka, a więc:
Główną bohaterką jest Allie, która po zniknięciu brata, zaczyna się buntować i sprawiać problemy. Rodzice nie mogąc sobie z nią poradzić, odsyłają ją do szkoły, do której chodzą dzieci zamożnych ludzi. Allie jest zaskoczona decyzją rodziców, tym bardziej, że nie jest to szkoła dla trudnej młodzieży i dziewczyna tak naprawdę nie wie, co tam ma robić. Bohaterka bardzo szybko odkrywa, że szkoła ma sekrety, a jej życie jest także pełne kłamstw i niedomówień.
Kim tak naprawdę jest Allie i dlaczego trafiła do Akademii Cimmeria?

Na wstępie zaznaczę, że książka nie ma podtekstów paranormalnych, chociaż w pewnych momentach ma się takie wrażenie.  Czytając o książce, moim pierwszym skojarzeniem był cykl "Akademia Mroku" Gabrielli Poole, i pomimo że można doszukać się wielu wspólnych elementów, to jednak jest inna opowieść.
Pierwsza część serii wywarła na mnie bardzo dobre wrażenie. Jest to historia przepełniona emocjami, zagadkami, tajemnicami. Ma w sobie wszystkie elementy, jakie cenię w powieściach. Jedynym i największym minusem jest to, że to już koniec pierwszego tomu.


Treść  powieści rozwija się w zwolnionym tempie, autorka bardzo skutecznie przeprowadza wydarzenia, ukazuje postać bohaterki. Pozwala czytelnikowi zaprzyjaźnić się z Allie, polubić ją, dzięki temu dalsze wydarzenia wzbudzają więcej emocji. Alie jest postacią, którą nie da się nie lubić. Być może jest czasem płytka i naiwna, ale na ogół jest pozytywnie nastawiona do świata. Czytając o jej zmaganiach, ma się wrażenie autentyczności co niektórych zdarzeń. Bohaterowie są dobrze opisani. Każda z postaci od początku wzbudza określone odczucia, jednak nie zawsze można tak naprawdę wyczuć ich intencje - jest to bardzo dobre zagranie.
Podobała mi się także atmosfera zagrożenia, jakoś od początku miałam wrażenie grożącego bohaterce niebezpieczeństwa.
Książka ma ponad czterysta stron, ale tak naprawdę nie wiadomo kiedy się je pokonuje. Opisane wydarzenia wciągają od początku do końca. Nie ma momentów, które chociaż minimalnie budziły nudę.

Język powieści jest prosty, zrozumiały, przeznaczony dla młodych czytelników. Czytanie jest szybkie i strasznie wciągając. Bardzo trudno jest oderwać się od czytania, a nawet jeżeli się to uda, to i tak po głowie krzątają się domysły "I co dalej..." Po prostu treść przyciąga jak magnez. Główną zasługą takiego przyciągania jest klimat pełen tajemnic. Ciekawość  nieujawnionych informacji, jest chwilami trudny do zniesienia.

Są oczywiście wady treści jak na przykład chwilami przesłodzony wątek miłosny, lub ufność bohaterki. Czasem ma się też wrażenie przyśpieszenia wydarzeń, oraz to, że tak naprawdę,  wiele tajemnic nie zostało odkrytych, a strzępki informacji są pełnie domysłów.

Powieść jest pełna emocji.  W zależności od sytuacji odczuwa się radość, smutek czy złość bohaterki. Były chwile, że tętno miałam przyśpieszone, gdyż pewne zdarzenia, po prostu nie pozwoliły mi spokojnie pokonywać treść.

 Lubię takie książki, gdzie podczas czytania coś odczuwam - strach o bohatera, gdzie między literacką postacią, a czytelnikiem rodzi się więź - wówczas łatwiej  wczuć się w treść. 

"Wybrani" to książka, którą czytałam z przyjemnością. Czas jaki poświęciłam na poznanie treści był dobrze spędzonym czasem, i szkoda, że to już koniec, a na następny  tom  muszę poczekać. Książkę mogę polecić zarówno młodszym jak i starszym czytelniczkom. Każdy znajdzie coś dla siebie.



Moja ocena 10/10


30 komentarzy:

  1. Mam ogromną chęć na tę książkę! Dobrze, że główną bohaterkę łatwo polubić, zbyt często zdarza mi się natrafiać na irytujące postacie. Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już czeka na swoja kolej na półce, chociaż muszę przyznać, że trochę mnie zaskoczyłaś, spodziewałam się wątków paranormalnych np. szkoły dla wampirów :) Niemniej jednak z przyjemnością przeczytam, tym bardziej, że taka wysoko ocena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też podobnej szkoły się spodziewałam :)no chyba, że coś się zmieni w kontynuacji

      Usuń
  3. Sama nie dałabym jej 10/10, ale podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się zastanawiałam nad 10, ale jednak więcej było za :)

      Usuń
  4. Chciałabym ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. ta pozycje juz dawno mam na swojej liscie must have, dzieki za recenzja, ktora jeszcze bardziej zachecila nie do jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zauważyłam, że recenzje na temat tej książki są głównie pozytywne. Musi coś w tym być. Mimo, że fabuła jakoś nie zachęca, ale opinie innych owszem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie się dowiedziałam, że wygrałam tę książkę w konkursie na LubimyCzytać. już zacieram ręce! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, zupełnie czegoś innego spodziewałam się po tej książce. Myślałam, że będzie przesycona wątkami paranormalnymi. Nie mogę doczekać się, aż wpadnie w moje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jakoś nie jestem przekonana do tej pozycji pomimo tego, że mam ją na półce;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To już kolejna pozytywna recenzja tej książki, a ja nadal nie mogę się jakoś przekonać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja przekonałam się do tej książki już po jej opisie, a recenzje utwierdzają mnie w fakcie, iż warto w końcu po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam mieszane uczucia, co do tej pozycji. Trafiłam już na skrajnie różne recenzje i jakoś nie mogę się do niej przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuje się coraz bardziej zachęcona do tej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowna książka - uwielbiam ją:) Cieszę się, że również Tobie przypadła do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  15. "Wybrani" mi się podobali, ale nie aż tak bardzo. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Opinie o książce są niezłe, ale to nie moja bajka

    OdpowiedzUsuń
  17. Prawdę mówiąc ani okładka ani opis specjalnie nie zachęcają, jednak tyle naprawdę pozytywnych recenzji w internecie na temat tej pozycji, że będę ją w końcu musiała dorwać, jakżeby inaczej!

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi ciekawie, chętnie poznam tę historię! :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio na blogach wszędzie widzę tę książkę. Mam ją w planach, ale nie wiem kiedy się za nią zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona do tej książki, ale po wielu pozytywnych recenzjach, powoli się do niej przekonuję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Już mi trochę przejadł się widok tej książki na wszystkich blogach, ale pewnie kiedyś sięgnę, bo oceny są wysokie. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciągle czytam recenzje tej książki i są same pozytywne! Niesamowite. Widzę, że naprawdę warto zwrócić na nią uwagę, bo daje ogromną rozrywkę i przede wszystkim nie nudzi. Może będę miała okazję przeczytać ten tytuł, może kiedyś. ;)

    Pozdrawiam,
    Klaudyna

    OdpowiedzUsuń
  23. Zastanawiam się nad kupnem tej książki. I chyba się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam w planach tę książkę, mimo rekomendacji Eweliny Lisowskiej, która wydaje się dość płytką osobą. Oceniając po obejrzanych z nią wywiadach.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kolejna pozytywna recenzja i jak tu pozostać obojętnym

    OdpowiedzUsuń
  26. Mamy praktycznie identyczną opinię na temat tej książki :D Już nie mogę się doczekać kontynuacji :D

    OdpowiedzUsuń

  27. Nie czytałam, ale mam i książka czeka na półce, aż po nią sięgnę.Po kolejnej pozytywnej recenzji nie ma co zwlekać i trzeba ją jak najszybciej przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga