21 mar 2013

Bez ciebie.Wsparcie po stracie bliskiej osoby - Freya v. Stulpnagel

Autor: Freya v. Stulpnagel
Tytuł: Bez ciebie.Wsparcie po stracie bliskiej osoby
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Premiera: 2013
Ilość stron: 152



Nie ma na świecie osoby, która przez swoje życie nie straciłaby kogoś bliskiego. Taka strata przez wielu z nas jest w różny sposób odczuwana. Okres żałoby jest na ogół trudny, ciężki do pokonana, wówczas potrzebujemy przyjaciół, rodziny kogoś, kto nam pomoże to przetrwać. Jednak osoby z naszego otoczenia nie zawsze wiedzą jak nam pomóc.


Freya v. Stulpnagel jest jedną z kobiet, która straciła syna i ta strata i żałoba sprawiły, że zrezygnowała ze swojej pracy i zaczęła pomagać ludziom, którzy  opłakują stratę bliskich. Napisała także krótką książeczkę pt. "Bez ciebie - Wsparcie po stracie bliskiej osoby".
W książce wspomniała o swoim bólu, trudach żałoby, o tym kto jej najbardziej pomógł i jak wróciła do świata żywych.

Treść w dużej mierze jest refleksyjna. Każda strata jest odczuwana w inny sposób - dzieci po stracie rodziców cierpią inaczej, niż rodzice po sracie dziecka, ale każdy potrzebuje wsparcia i pomocy. Samobójstwo członka rodziny, przyjaciela jest etapem, bardzo ciężkim do przeżycia. Rodzą się pytania, na które nie ma odpowiedzi.
Autorka opisuje poszczególne straty i doradza co trzeba robić, a czego unikać. Kiedy rozmawiać, a kiedy milczeć.  Na końcu przekazuje wiele pomocnych wskazówek.

Autorka do podkreślenia nostalgicznego nastroju, jaki rodzi się podczas czytania, wykorzystuje piękne, aczkolwiek smutne i wzruszające wiersze. Wykorzystuje także kilka ciekawych historii, które sama doświadczyła, przeczytała lub usłyszała.

"Bez ciebie - Wsparcie po stracie bliskiej osoby" jest książeczką, z którą warto się zapoznać, wówczas łatwiej jest zrozumieć osobę pogrążoną w żałobie. Dla mnie książeczka okazała się drogowskazem do poznania moich osobistych doświadczeń. Zmusiła mnie to zastanowienia się i ujrzenia minionych tragedii innymi oczami. Do zrozumienia żałoby, którą przeżywają bliskie mi osoby.
 Książeczkę polecam.

Moja ocena  8/10

Za książkę dziękuje wydawnictwu
 

p.s : dziś otrzymałam potwierdzenie na moje pytanie dotyczące wydania dalszych części - Pożeracza snów i Z ciemnością jej do twarzy.
Niestety na dzień dzisiejszy nie ma co marzyć o kontynuacji. Wydawnictwo zmieniło profil i zrezygnowało z tych serii :( Szkoda, ciekawe ksiązki.

14 komentarzy:

  1. Raczej ją sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka. Chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo trudny temat, ale takie książki są potrzebne, by się z tym tematem oswoić, zrozumieć wiele rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. cenna i przydatna pozycja. Dobrze, że ktoś jeszcze pisze takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy z nas inaczej próbuje radzić sobie ze strata ukochanej osoby i ciężko znaleźć na to złoty środek. Interesująca publikacja- jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ksiazka bardzo pomocna. Ja straciłam bardzo bliską osobe i ta ksiazka pomogła zrozumiec mi pare kwesti. Serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego typu publikacje na pewno nie zaszkodzą. Każdy na swój sposób przeżywa stratę bliskich osób, ja straciłam wiele takich osób, na szczęście udało mi się wrócić do pionu, ale nie sądzę abym w tym czasie miała ochotę na czytanie takich książek, ale jeśli komuś ma to pomóc, to dlaczego nie.

    "Pożeracz snów" nie podobał mi się, więc rozpaczać za kontynuacją nie będę, a " Z ciemnością jej do twarzy" mam, ale jeszcze nie czytałam , dlatego nie wiem czy informacja o niekontynuowaniu serii zasmuci mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli ktoś potrzebuje tego typu literatury, to ja nie mam nic przeciwko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam ochoty na przygnębiającą lekturę, a ta mogłaby mnie wprowadzić w ponury nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka czeka już na swoją kolej. Jestem jej strasznie ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że powstają takie książki. Na pewno wielu osobom taka pozycja może pomóc przeżyć trudne chwile

    OdpowiedzUsuń
  12. O książce a nie słyszałam, a Twoja recenzja wzbudziła moje zainteresowanie

    OdpowiedzUsuń
  13. Doświadczenie straty jest rzeczywiście wstrząsające dla osób w każdym wieku. Oby jak najmniej tego typu przeżyć w naszym życiu. :)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga