4 kwi 2017

TEN MĘŻCZYZNA i JEGO KŁAMSTWA 2 TOMY

Autor: Jodi Ellen Malpas
Wydawnictwo: Amber
Premiera; 2014
Cykl: Ten mężczyzna tom 1 i 2
Stron:254, 263


Ostatnio jakoś powróciłam do powieści erotycznych... cykl "Ten mężczyzna" kiedyś obił mi się o oczy, więc gdy teraz jestem w fazie tego gatunku zdecydowałam się zmierzyć z serią.
Opowieść dotyczy Jesse`go i Avy.

Ava ma spotkać się z nowym zleceniodawcą, któremu ma urządzić dobudówkę w starej posiadłości. Ava spodziewa się, że mężczyzna, z którym ma spotkanie będzie starszym panem - okazuje się, że jednak jest to młody, przystojny mężczyzna. Między Avą a Jessem iskrzy od początku, jednak Ava stara się unikać mężczyzny. Gdy w końcu kobieta się poddaje, okazuje się, że Jesse jest dość zaborczy i lubi rządzić. 
Ava na swojej drodze spotyka Sarah, która od początku jej nie lubi. 
Z dnia na dzień zaczyna się przeciąganie raz Ava chce być z Jesse a raz ucieka od niego.
W końcu coś staje na przeszkodzie ich związku. Czy jest to Sarah, a może kłamstwa i tajemnice Jesse`go, a może jedno i drugie? 

W kilku zdaniach streściłam dwa tomy - niestety nie przedstawiłam wszystkich komplikacji, jednak te dwie części bardziej przypominają jednotomową opowieść i dzielenie ich było niepotrzebne ( mam przeczucie, że pozostałe tomy też będą zbędnie rozdzielone). Autorka zakańcza je, tak jak zakańcza się rozdziały.
Wracając do treści - autorka powołała do życia ciekawych bohaterów, ale ja skupię się na dwójce z nich.

Ava - bardzo ją polubiłam ale często mnie drażniła. Kobieta jest młoda, ambitna i pracowita, a najważniejsze jest buntowniczką, jednak z czasem staje się odrobinę uległa i ślepa. Jej zachowanie też czasem jest komiczne - pozwala mężczyźnie zawładnąć swoim życiem. Sympatyczna postać, ale za mało zdecydowana i niestety to sprawia, że się dziewczyna sparzy.

Jesse - ma coś w sobie, co sprawia, że czuję słabość do tego bohatera, ale...gdybym w swoim życiu miała do czynienia z takim mężczyzną uciekałabym gdzie pieprz rośnie. Jesse zachowuje się jak prześladowca, na każdym kroku obserwuje Avę, jest zaborczy, rządzący nie lubiący sprzeciwów. Z Avy robi "niewolnicę", choć sam też jest niewolnikiem - kłamstw, tajemnic. Miesza się w nim dwie natury, ta mroczniejsza mnie przerażała.

Fabuła ciekawa i momentami dobrze napisana, klimatycznie. Momentami niestety  odstrasza - są fragmenty, które strasznie zgrzytają - jakby ktoś pocierał paznokciem po tablicy, są luki. Przede wszystkim brakuje mi początku znajomości Avy i Jesse`go - poznają się i nagle on ma na jej punkcie hopla. Rach ciach i numerek za nimi. A gdzie jakaś magia, iskrzenie.
Chwilami relacje pomiędzy tą dwójką są dziwnie przedstawione.

Jak przystało na powieść erotyczną nie brakuje w niej zbliżeń intymnych - jest ich dużo. Autorka nie bawi się w drobiazgi dość szybko przechodzi do czynów. Jest szybko i ostro, jednak bez szoku i nie bulwersując. Zdecydowanie nie są to najlepsze sceny z jakimi miałam do czynienia w powieściach, nie są też takie złe.

Literatka pisze prosto, czytanie jest lekkie, szybkie i zaskakująco uzależniające. Powieść tak naprawdę jest płytka, nie wyróżnia się też oryginalnością, ale największym jej plusem są ciekawi choć trochę psychiczni bohaterowie i czytanie, które nie męczy.

Jeśli macie ochotę na historię miłosną o podłożu erotycznym, macie też cierpliwość do tomów bo jest ich 6 zmierzcie się z nią. Ja zamierzam zabrać się za dalsze części i odkryć sekrety bohaterów.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga