29 gru 2015

PLAGA SAMOBÓJCÓW

Autor: Suzanne Young
Wydawnictwo: Suzanne Young
Premiera: wrzesień 2015
Cykl: Program tom 1
Gatunek: fantastyka/młodzieżowe/ dystopia

"Plaga samobójców" od dnia premiery cieszyła się dużym powodzeniem, oraz pochwalnymi opiniami czytelników. Jako że bardzo lubię powieści o tematyce dystopijnej, sięgnięcie po "Plagę samobójców" było tylko kwestią czasu. Bardzo się cieszę, że poznając treść książki nie zawiodłam się...


Świat  jaki wykreowała Young, jest okrutny dla młodych, gdyż to właśnie ich dotyka epidemia - depresja, która doprowadza do samobójstwa...


Sloane straciła brata oraz kilku znajomych przez epidemię. Ona i James wspierają się nawzajem, aby nie popaść w depresję, gdyż nie chcą trafić do ośrodka, w którym zostaną pozbawieni wspomnień. Jednak pomimo wewnętrznej walki, śmierć kolejnego przyjaciela sprawia, że James zaczyna chorować i trafia do ośrodka Programu. Sloane przez kolejne sześć tygodni czeka na powrót ukochanego, jednak okazuje się, że po opuszczeniu ośrodka James nie pamięta Sloane. Dziewczyna się załamuje...także trafia do ośrodka...Pobyt tam nie jest przyjemny, a co najgorsze James został wymazany z jej pamięci...
Czy dwie bratnie dusze pomimo wymazanej pamięci odnajdą drogę do siebie?

Już na początku napiszę, że książka bardzo mi się podobała, a po skończeniu czytania odczuwam niedosyt historią. Z dużą niecierpliwością będę wyczekiwać kolejnego tomu.

Bardzo ważnym elementem powieści jest kreacja głównej bohaterki. Sloane choć straciła brata, który odebrał sobie życie, choć straciła przyjaciółkę, która trafiła do ośrodka, a jej pamięć została wymazana i nie poznawała Sloane, ani nikogo innego - Sloane nie poddała się. James był jej podporą, do czasu aż sam zachorował. Nie poddała się także, gdy trafiła do ośrodka. Walczyła o najmniejsze wspomnienia, nie chciała się podporządkować. Choć straciła większość wspomnień, nadal jej chęć walki,  chęć odzyskania "przeszłości" nie pozwalały jej się poddać. W końcu upór dał swoisty efekt...
Sloane jest buntowniczką, która zyskała moją sympatię. Tak bardzo chciałam, aby jej się powiodło... Tak mocno trzymałam kciuki...i niestety muszę przeczytać  kontynuację, aby się dowiedzieć reszty.

Autorka kreując związek Sloane i Jamsa pokusiła się na pokazanie ich początkowych relacji. Poprzez wspomnienia bohaterki poznajemy jak narodziła się więź pomiędzy nimi.

Lekki język, ciekawe, aczkolwiek nie przytłaczające opisy, interesujący bohaterowie, szybki bieg wydarzeń przyczyniły się do ekspresowego poznawania fabuły. Treść, choć początkowo nic na to nie wskazywało - pochłonęła całą moją uwagę.
Świat wykreowany przez pisarkę jest pełen śmierci, zdrad i tęsknoty za "czymś" utraconym.

Autorka w swojej powieści porusza temat samobójstwa młodych ludzi. Tematyka trudna, ale autorce po części udało się pokazać, co jest przyczyną ostatecznego zakończenia życia. Starała się także, przedstawić dylemat rodziców, którzy pragną ocalić swoje dziecko.

Jednak powieść to przede wszystkim historia dwojga młodych ludzi, których łączy silna więź. Twórczyni dużo uwagi poświęciła pokazaniu, że nawet brak wspomnień, nie oszuka serca. Prawdziwe uczucie przetrwa wszystko.

Najsłabszą stroną tej książki, jest chyba jej koniec i przymus czekania na ciąg dalszy.
Jednak tak ma poważnie, sięgając po książkę nie pożałujecie. "Plaga samobójców" porwie Was niczym nurt rzeki.

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Czytam fantastykę
Czytam opasłe tomiska 455

16 komentarzy:

  1. Właśnie czytam same pozytywne recenzje o tej książce, a więc chyba serio coś w tym jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej książki, ale po Twojej recenzji wstrzymam się do czasu aż drugi tom będzie na rynku

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i bardzo mi się podobała :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka zbiera same dobre recenzje, mam na nią ogromną ochotę od momentu ujrzenia jej w zapowiedziach, a kiedyyy to było! ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam podejście do tej książki, ale no nie udało mi się, dzielnie próbowałam i nic z tego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Za fantastyką za bardzo nie przepadam,ale ze względu na taki temat chciałabym przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Również bardzo mi się podobała i z niecierpliwością czekam na dalszy ciąg! Szczególnie jestem pod wrażeniem wątku romantycznego- miłość była niesamowicie opisana, a kompletnie się tego nie spodziewałam, po książce z tego gatunku ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Trafiam na sporo pozytywnych opinii na jej temat. Chciałabym się zapoznać z tą książką, bo zapowiada się tak, jak lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mogę się doczekać aż w końcu ta książka trafi w moje ręce. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta powieść zbiera same pozytywne opinie. Mam nadzieję, że wkrótce trafi w moje ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach od dawna, tylko czasu mi brak.

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi się nie podobało - może dlatego, że spodziewałam się czegoś realistycznego, a dostałam... Tak nie wygląda depresja! Samobójstwa tak nie wyglądają! Życie nie jest tak kolorowe, a tym bardziej nie powinno być w książce „o tak trudnej, bolesnej tematyce"!

    Druga Strona Książek

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie się z książką zapoznać, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam tę książkę na półce i nie mogę się doczekać, kiedy zacznę ją czytać. W końcu marzyłam o niej od momentu, gdy zobaczyłam ją w zapowiedziach na stronie internetowej jednej z księgarń. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hm, lubię dystopie, ale do tej książki mam mieszane uczucia i jakiś szósty zmysł mi mówi, że ona mi się nie spodoba... Ale kto wie - może kiedyś dam jej szansę. ^_^

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga