4 gru 2012

"Inne Anioły" - Lili St. Crow

tytuł : Inne Anioły
Autor:Lili St. Crow
Wydawnictwo: Amber
Data premiery : 2010-07-27
Seria: Inne Anioły



„Inne anioły” to kolejny cykl, z którym postanowiłam się zmierzyć. Nie zaprzeczam, że skusił mnie tytuł, ale jak się okazało książka nie jest poświęcona tym postaciom.

Lili. ST. Crow to amerykańska twórczyni romansów paranormalnych, wypełnionych grozą, akcją i niebezpieczeństwem. Dzięki książce „Inne anioły„ dołączyła w 2009 roku do czołówki autorek paranormalnych romantycznych opowieści o dziewczynach wkraczających w dorosłość. Prawa do publikacji powieści kupili wydawcy w 12 krajach.

Dru Anderson nie jest zwykłą nastolatką. Jej ojciec jest łowcą potworów, które czają się w mroku. Podczas jednej z akcji, ojciec dziewczyny powraca jako zombie. Dru jest przerażona, ponieważ nie został jej już nikt, kto by się nią zaopiekował. Pomocną dłoń otrzymuje od chłopaka o imieniu Gravers, który też jest sierotą. Między nimi rodzi się przyjaźń. Z czasem u Dru ujawniają się moce, o których nie miała pojęcia. Dopiero spotkanie z półwamirem Christopherem, otwiera jej drogę do wiedzy o sobie.

„Inne anioły” to pierwsza część cyklu o wampirach, półwapirach, wilkołakach i innych fantastycznych postaciach. Dru jest bohaterką wyjątkową, gdyż ma dużą moc – jednak jeszcze nie rozkwitła i nie może w pełni jej wykorzystać. Dużo uwagi autorka poświęca na przedstawieniu rodzącej się przyjaźni, zaufania między dwojgiem obcych sobie nastolatków. Gravers jest przyjemną postacią, ciepłą, do której czuje się sentyment. Natomiast Christoph jest pełen tajemnic, bije od niego zimno i czuje się do tej postaci dystans.

Historia jest wprowadzeniem do innych części. Przypomina „Pilota” tak jak to jest w nowych serialach. Jeden odcinek wprowadza. Tak jest w książce. Poznajemy bohaterów, ich wrogów, część przeszłości. Zaprzyjaźniamy się z nimi. Wszystko jest dość zagadkowe i czeka na rozwinięcie.

Bohaterowie są dobrze opisani. Łatwo można wyobrazić sobie ich wygląd zewnętrzny jak i zachowanie. Opisy czasem są dość dosłowne – „ Tata był jasnym, niemal świńskim blondynem…”
 Wszystko jest ładnie podane czytelnikowi. Aczkolwiek mam kilka zastrzeżeń. Nie wiem czy jest to wina tłumaczenia, czy taki jest styl pisarki, ale podczas czytania odczuwa się przepaść. Dru myśli jedno, mówi drugie. Chwilami zaczyna powstawać mętlik w głowie. Jakoś nie za bardzo przypadła mi do gustu taka forma.
Narracja jest pierwszoosobowa – dotyczy Dru, mamy całkowity wgląd w jej psychikę, dylematy, to co widzi.
Niestety wydarzenia, jakie są opisane nie wzbudziły wielkich emocji. Czyta się z zaciekawieniem, zaangażowaniem, ale po odłożeniu książki można wrócić to codziennych zajęć i głowa nie jest zajęta myślami o dalszych losach. Jednak, gdy książkę bierz się dalej do ręki, to czyta się z zapałem. Rzadko trafiam na takie powieści.

Pierwsza część jak dla mnie okazała się wprowadzeniem, poznanie bohaterów, ogólnej tematyki. Nie jest zachwycająca, ale wiele niewyjaśnionych tematów, które zostały lekko zdradzone czytelnikowi zachęca, a nawet kusi po sięgnięcie za tom 2.

Moja ocena 5.5/10

20 komentarzy:

  1. Czytałam książkę już dość dawno, ale mam z nią miłe wspomnienia. Masz rację, że można ją przeczytać i zapomnieć, bo jakiś głębszych emocji się po niej nie ma, ale w sumie jest to powieść całkiem sympatyczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta część mnie się osobiście podobała, natomiast kontynuacja nie... Odłożyłam po kilku stronach i sobie darowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uważam, że jeśli w jednej książce są i wampiry, i duchy, i anioły, to jest po prostu "przedobrzona". fabuła kojarzy mi się trochę z "Anną we krwi" (która właściwie jest wciąż przede mną, więc może niesłusznie).
    chociaż gdyby "Inne anioły" były w bibliotece, to pewnie bym je wypożyczyła - tak na spróbowanie :)
    pozdrawiam : D

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam ją kiedyś w planach, ale po jakimś czasie po prostu o niej zapomniałam. Pstryk - zniknęła z pamięci.
    Kiedyś się z nią zmierzę.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ją trochę lepiej oceniam, szału nie ma, ale zaciekawiła mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie nie zaciekawiła książka, także jak na razie daruję sobie ją:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej serii, ale i tak na chwilę obecną nie mam niestety czasu na rozpoczęcie nowego cyklu, więc tm razem jednak spasuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam anioły i niedawno zastnawiałam się, czy nie zechcieć całego pakieciku przygód Dru, ale poszperałam na necie i podobno nic zachwycającego więc raczej odpuszczę sobie tą serię... słyszałam, że autorka Innych ANiołów pisze też jeszcze jedną serię, czy jakoś tak i licze na to, że będzie bardziej interesująca i lepiej napisana, bo sam opis wydaje się ciekawy, a któreś polskie wydawnictwo zakupiło prawa do tej powieści. Poczekamy, zobaczymy:D

    OdpowiedzUsuń
  9. oh totalnie się z tb zgadzam! Czytałam póki co 3 części i powiem tak. Nie zachwyciły mnie, a pierwsza wprost rozczarowała. Liczyłam na dziewczynę z iskrą a dostałam, no cóż tu owijać w bawełnę zdezorientowaną nastolatkę wgl nie wiedzącą co robi. Jakby tego było mało tak jak ty gubiłam się w przerywnikach jej myśli. Ten.. eh.. chyba to był Chri mnie wnerwił, ale za to pokochałam Gravesa i głównie dla niego przeczytałam aż 3 książki i zamierzam z serią dotrwać do końca. P.S. Czekam na opinie następnej części ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie! Nie! I jeszcze raz nie! Od razu jak przeczytałam o czym ta książka opowiada, to wiedziałam, że to nie dla mnie, niestety. Bardzo nie lubię książek, których opis jest taki... jaki jest :( Ale za to recenzja ciekawa :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszeć słyszałam, jednak na dzień dzisiejszy mam zdecydowanie sporo innych książek, które chętnie bym przeczytała w swoich planach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam trzy części z tej serii i powiem szczerze, że jak dla mnie jest to bardzo fajna i przyjemna seria. Bardzo chcę przeczytać czwartą część, ale pewnie jeszcze długo na to poczekam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się z Tobą! ta seria jest świetna i nie da jej się nie kochać!

      Usuń
  13. Cykl? Niestety, brak mi czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam już o tym, ze książka jest raczej średnia. Raczej nie przeczytam, bo i tak mam strasznie dużo książek, a poza tym nawet sama fabuła mnie nie ciekawi. ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Część pierwsza już dawno za mną, jednak w miarę zagłębiania się w dalsze części cały urok, tak jakby, dla mnie prysł.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam tę książkę prawie dwa lata temu, bo pamiętam, ze dostałam ją na urodziny, ale niczym specjalnym mnie nie zachwyciła, dlatego teraz nawet nie pamiętam o czym była ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już sama okładka mnie nie przyciąga. Książce podziękuję bo nie mam czasu na ,,wprowadzenia'' :)

    OdpowiedzUsuń
  18. czy będzie ekranizacja tej książki?

    OdpowiedzUsuń
  19. świetna książka, jak zresztą cały cykl! przeczytałam wszystkie 5 części i jest mi strasznie smutno, że nie ma więcej. historia jest bardzo ciekawa, ale aby ta książka wciągnęła trzeba po prostu utożsamić się z jakąś postacią! gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga