8 gru 2015

ZACZNIJMY OD NOWA

Autor: Abbi Glines
Wydawnictwo: Pascal
Premiera: 2014
Cykl: Za daleko tom 3
Gatunek: romans/młodzieżowe/ literatura  współczesna


Związek Blaire i Rusha rozwija się dobrze. Młodzi są zakochani, czekają na ślub i dziecko. Niestety kolejny raz pomiędzy nimi staje Nan. W efekcie Blaire ponownie jest stawiana na drugim planie, w końcu nie wytrzymuje i powtórnie zostawia Rusha. 
Czy i tym razem uda im się pokonać trudności? A może to już koniec ich związku?


Dwa wcześniejsze tomy z cyklu" Za daleko" nie szczególnie przypadły mi do gustu - za prosto, za szablonowo, za szybko, bez emocji...Obawiałam się, że to koniec mojej przygody z twórczością Abbi Glines, a jednak pisarka potrafiła przekonać mnie do siebie.

Trzeci tom przygód Rusha i Blaire początkowo nie zapowiadał zbyt wielu emocji. Wstępne rozdziały utrzymane są w takim samym - słabym - stylu jak dwie wcześniejsze książki, dopiero później zaczyna się coś zmieniać. Przede wszystkim autorce, udało się wzbudzić we mnie wiele emocji. Chwilami moje serce rozpływało  się w romantycznej odsłonie powieści - marzenia milionów kobiet ujęte są w tych "słodkich" scenach.Ależ się rozkleiłam...
 Były też chwile, że miałam ochotę kogoś uderzyć i do tych osób oprócz Nan należy Rush - ależ on czasem jest irytujący.Rzadko miewam takie wojownicze zapędy.
 Blaire też czasem doprowadzała mnie to furii, ale jakoś do tej postaci mam słabość, dlatego też wybaczałam jej potknięcia.

Książka (cykl) niby nie jest zaliczana do powieści erotycznych, ale w treści znajduje się wiele scen łóżkowych. Niestety w nich nadal miałam wrażenie, że wypowiadane  słowa, sceny i opisy zostały skopiowane od Greya. Być może to tylko moje indywidualne odczucie, gdyż jestem "świeżo" po przeczytaniu tej erotycznej trylogii. Opisane zbliżenia intymne nie są przytłaczające, ale niestety "niesmaczne".

Książkę czyta się niesamowicie szybko. Autorka pisze prostym językiem, pozbawionym skomplikowanych zdań. Tworzy wiele ciekawych wątków, aczkolwiek słabo je rozwija, wydarzenia toczą się w błyskawicznym tempie, ale autorka do życia  przywołuje wiele emocji oraz  specyficzny nastrój.

Pisarka stosuje zmienną narrację, tym samym ukazuje wydarzenia z dwóch perspektyw. Dobrze tak posiedzieć w głowach bohaterów i poznać ich postrzeganie wydarzeń. Ciekawym elementem jest oddanie głosu Harlow oraz Grantowi...czyżby to posunięcie było zapowiedzą kolejnego cyklu z wymienioną dwójką postaci? 

Dzięki książce "Zacznijmy od nowa" nie skreśliłam pisarki z listy autorów, po książki których sięgam. Glines jak dla mnie pisze zbyt prosto, ale potrafi pobudzić silne emocje w czytelniku. Poznawanie treści to kilkugodzinne, popołudniowe odprężenie -  nic poza tym. Treść nie męczy - chwała jej za to, inaczej dotrwanie do końca byłoby problemem.
 "Zacznijmy od nowa" podobała mi się najbardziej i jeśli przetrwacie dwa wcześniejsze tomy ten was nie zawiedzie.

Książką bierze udział w wyzwaniu:
Czytam opasłe tomiska - 320
Klucznik

A teraz mała niespodzianka. Słowa utworu śpiewanego  przez Rusha dla Blaire i śliczne, zdjęciowe streszczenie związku głównych bohaterów. (Romantyczna odsłona trzech części)




Ten filmik podoba mi się najbardziej. Niestety nie wiem kto jest wykonawcą utworu. A co Wy o nim sadzicie?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga