4 wrz 2014

ŚLUB

Autor: Nocholas Sparks
Wydawnictwo: Albatros
Premiera: 2004
Moja ocena: 4/6
Wilson Lewis, wzięty, dobrze prosperujący prawnik, ma siebie za przykładnego męża i ojca. Nie może zrozumieć, dlaczego stosunki z dziećmi i żoną układają mu się coraz gorzej. Otrzeźwienie przychodzi w momencie, gdy zapomina o dwudziestej dziewiątej rocznicy ślubu. Postanawia się zmienić, biorąc przykład ze swego teścia, Noaha Calhouna, którego szczęśliwy związek miłosny z Nellie trwał pięćdziesiąt lat. źródło

Pierwszy raz z twórczością Nicholasa Sparksa spotkałam się czytając książkę"Pamiętnik", od tego czasu dość często sięgam po powieści tego pisarza. 
"Ślub" to kolejna powieść, którą udało mi się przeczytać. Jest to tym bardziej ciekawa książka, gdyż nawiązuje do pierwszej powieści autora...

Jane i Wilson są małżeństwem o długim stażu. Gdy Wilson zapomina o dwudziestej dziewiątej rocznicy ślubu, stosunki z żoną jeszcze bardziej się pogarszają. W końcu postanawia coś zrobić, aby ratować małżeństwo i miłość żony. Na trzydziestą rocznicę przygotowuje wielką niespodziankę...


Powieść "Ślub" to dość zwykla historia opisująca losy małżeństwa o długim stażu. Główny bohater Wilson to typowy mężczyzna, głowa rodziny, który przez większość czasu pracował, piął się po szczeblach kariery, aby zapewnić rodzinie dobrobyt. Zapomniał  jednak, że pieniądze to nie wszystko. Gdy zaczyna zauważać, że jego małżeństwo jest "zimne" i wraz z żoną zaczynają się coraz bardziej oddalać, stara się to zmienić. 
Przez bardzo długi czas przygotowuje niespodziankę, która ma zaskoczyć żonę i uratować małżeństwo.

Bonusem powieści "Ślub" jest nawiązanie do bohaterów "Pamiętnika" Ally i Noaha. Dzięki temu poznajemy życie tej romantycznej pary. Historia tych dwojga jest słodka, jednak nie brakuje w niej goryczy, smutku  i trudności.

Treść powieści "Ślub" nie jest skomplikowana. Narratorem jest Wilson, przez jego opowieść poznajemy losy jego małżeństwa. Dodatkowo bohater zagłębia się we wspomnienia i przedstawia bliżej początki jego znajomości Jane. 

Minusem jest to, że bardzo szybko rozszyfrowałam jaką niespodziankę szykuje Wilson swojej żonę. Książkę doczytałam do końca, ale już mnie nie zaskoczyło zakończenie.

Cała powieść jest romantyczna z domieszką goryczy.  Czytanie jest szybkie, lekkie, jednak nie trzyma w napięciu do końca.

Na temat stylu autora nie będę się rozpisywać, gdyż już trochę o nim wspominałam przy innych powieściach. Sparks pisze lekko, zrozumiale. Tworzy bardzo romantyczne historie, przeplata je odrobiną goryczy. Kreacja bohaterów jak zwykle jest dobra, tak jak i dbałość o odpowiednie szczegóły.

"Ślub" to  powieści, która przeczytałam w jeden wieczór, jak dla mnie jest to jedna z nielicznych jego książek, które pochłonęłam tak szybko.

Lubię książki Sparksa, więc czytanie jest dla mnie przyjemne. "ŚLUB" to powieść romantyczna, życiowa, której treść poznaje się szybko i przyjemne, może nie jest to najlepsza książka pisarza, ale warto po nią sięgnąć i umilić sobie czas.

24 komentarze:

  1. Oj, nie wiem czy komentarz się dodał... W kazdym razie - Sparks to jeden z moich ulubionych autorów ;) nic dodać, nic ująć. Historie ma idealnie wzruszające. Tę ksiązkę mam akurat na swojej półce, ale jeszcze nieprzeczytaną, bo stos pozycji czeka w kolejce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z książek Sparksa czytałam tylko dwie powieści.
    Mam nadzieję na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nic tego Autora nie przeczytałam, więc widzę, że muszę nadrobić tę zaległość :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście lubię twórczość Sparksa i niemal każda jego powieść wzbudza we mnie ogrom pozytywnych emocji, dlatego z przyjemnością zapoznam się z powyższą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam wiele książek Sparksa, ale tej jeszcze nie miałam przyjemności. Ale na pewno kiedyś przeczytam :)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, ale styl autora tak średnio mi pasuje. Z kolei film Pamiętnik bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odważyłam sie kiedys przeczytać chyba dwie ksiażki Sparksa. Pierwsza 'Ostatnia piosenka', która bardoz mi sie spodobała przy okazji Ci ją polecę. A druga to ksiażka pt. 'Pamiętnik'. Była dobra, ale nie dokońca w moim typie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam "Ostatnią piosenkę" i płakałam :( - film też oglądałam :)

      Usuń
  8. Lubię Sparksa, także na pewno nie przejdę obojętnie obok tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety jeszcze nic nie czytałam z twórczości autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze książek Sparksa, ale widziałam dwie ekranizacje jego powieści i bardzo mnie urzekły. Zapewne kiedyś sięgnę po jego utwory ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach, te rocznice... Niezbyt rozumiem, czemu niektórzy tak się obrażają, kiedy druga połowa o nich zapomni, może dlatego, że sama często zapominam o świętach/rocznicach/urodzinach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w końcu chciałabym przeczytać jakąś jego książkę i chyba zacznę od "Pamiętnika". Widziałam film, ale trudno ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sparksa przeczytałam na razie tylko Pamiętnik, którym byłam zachwycona to prawda. Niemniej jednak jak na razie do reszty twórczości autora mnie nie ciągnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. swietnie mi sie czyta wszystkie jego ksiazki :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie różne okładki ma ta książka, nawet nie wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam cztery ulubione książki Sparksa i Ślub do nich należy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam w planach tę powieść, bo bardzo lubię tego pisarza. Mój ulubiony mózgotrzep.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak na razie przeczytałam jedną powiesc Sparksa - Ostatnią piosenkę - i powiem, że bardzo mi się spodobała. Ogólnie styl autora jest ciekawy, ponieważ wzbudził we mnie emocje - a to się rzadko zdarza :3 Z chęcią sięgnę po inne jego powieści ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Po wielu, naprawdę wielu przeczytanych recenzjach powieści Sparska, Twoja przepełniła czarę :D Muszę koniecznie sięgnąć po jego następną książkę (czytałam bowiem już "Bezpieczną przystań" i jestem pod jej wrażeniem, więc polecam). KONIECZNIE!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Ale wiem, ze kiedyś na pewno to zrobię. Ostrzę sobie pazurki na wszystkie powieści Sparksa :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wolę sięgnąć po inną powieść autora, tym bardziej, że przy pierwszym spotkaniu się sparzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autora i choć mam ogromną ochotę na jego twórczość, to ten tytuł jakoś mnie w ogóle nie przekonuje. Mam wrażenie, że ta historia jest jakaś taka zwyczajna. Wolę jednak zacząć czytać jego utwory od innej książki:)

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja się trochę męczyłam z książkami Sparksa, brakowało mi w nich czegoś, emocje jakoś do mnie nie dotarły, a styl autora też oceniam jako przeciętny.

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga