7 paź 2014

AKADEMIA WAMPIRÓW - ekranizacja



Wczoraj opublikowałam moje wrażenia na temat książki "Akademia wampirów", dziś kilka słów na temat ekranizacji..., której premiera w Polsce była w marcu. Więcej na temat filmu tutaj.


Jak wszystkim wiadomo coraz częściej na ekrany wchodzą ekranizacje książek, które cieszą się dużą ilością sprzedanych egzemplarzy, jednak wersje filmowe literackich powieści, są różnie interpretowane. Co za tym idzie - ekranizacje jedne wychodzą dobrze, a inne...szkoda mówić.


Tak właśnie jest z filmową wersją "Akadami wampirów". Gdybym wcześniej obejrzała film, w życiu nie sięgnęłabym po książkę. A dlaczego? Ekranizacja jest beznadziejna.

Wiem, wiem - wersja filmowa nigdy nie dorówna literackiej, ale w tym przypadku naprawdę zabrakło mi wielu aspektów powieści. Wydarzenie są chaotyczne, bardzo sztuczne, mało przekonujące. Brakuje im charyzmy, życia jakiejś osobowości.
Podczas oglądania filmu nie wyczuwa się więzi pomiędzy bohaterami - każdy żyje swoim życiem.

Nie urzekły mnie także sceny, dodane na potrzeby filmu, których nie było w książce. Być może miały być bonusem, który bardziej przyciągnie widzów - jednak nie za bardzo im to wyszło.

Jednym słowem jestem totalnie rozczarowana ekranizacją i raczej wątpię, aby producenci zaryzykowali i nakręcili kolejną część.

Poza tym uważam, że seria bardziej sprawdziłaby się na małym ekranie - jako wersja serialowa.

Oglądaliście ekranizację? Jakie są Wasze wrażenia?



17 komentarzy:

  1. Ja obejrzałam jedynie powyższy zwiastun i niestety nie zrobił na mnie zbyt pozytywnego wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo. Ten film zwyczajnie mi się nie widzi :D

      Usuń
  2. Ja także oglądałam zwiastun i powiem szczerze, że jedynie, co mi się podobało to muzyka. Nic poza tym. Zwiastun mnie zniechęcił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też zwiastun zniechęcił. Chyba wyrosłam już z wampirów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie obejrzę. Jakoś nie czuję się zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie wiedziałam, że jest ekranizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno obejrzałam - słaby film... chociaż książka jakoś szczególnie też mi się nie podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. oglądałam tylko film, ale podzielam Twoją opinię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądało się w film w kinie. Dwa razy. Z tego, co się słyszało to nie będzie kontynuacji, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Również mam wrażenie, że serial byłby w dobrym guście, lecz ten film, po prostu zepsuł mi oczy. Naprawdę, miałam ochotę je sobie wydłubać, by tak zniszczyć tą serię, którą pokochałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takich filmów to ja raczej nie oglądam..

    OdpowiedzUsuń
  11. Filmu jeszcze nie widziałam i szczerze jakoś mnie do niego nie ciągnie. Książka pamiętam, że bardzo mi się podobała, jednakże nie zapoznałam się jeszcze z dalszymi częściami serii :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Film był okropny - jeden z gorszych, jakie widziałam w swoim życiu, a muszę przyznać, że widziałam ich całą masę >< Nie podobała mi się fabuła, bohaterowie i ta absurdalna atmosfera, która tam panowała :/ Szczerze żałuję, że obejrzałam ten film

    OdpowiedzUsuń
  13. No własnie, film to porażka, nie byłam w stanie obejrzeć całości.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie widziałam tego filmu i nie znam książki. Zwiastun raczej zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja oglądałam film i czytałam książkę i muszę przyznać że film to porażka i jak będzie film z reszty serii to raczej nie obejrzę.

    http://ksiazkowepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki nie czytałam, ale po obejrzeniu ekranizacji, zastanawiałam się, czy oryginał też jest tak żenującą komedią... :P

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga