19 paź 2014

LEŚNY PRZYJACIEL

Autor: Elżbieta Lomnic
Wydawnictwo: Novae Res
Premiera: 2014
Moja ocena: 4/6
Pewnego lata Tomkowi, przebywającemu w ośrodku wczasowym, udaje się oswoić sympatycznego leśnego gryzonia. Coraz śmielsze zwierzątko przywiązuje się do chłopca, który codziennie czeka na nie ze smakołykami.źródło


Każdy z Nas pragnie wpoić swojemu dziecku tolerancje do istot żywych i nie ważnie, czy to do człowieka, czy zwierzęcia. Często też szukamy pozycji, które w magiczny sposób także przekazują dziecku tę wartość.

"Leśny przyjaciel" to jedna z takich opowieści. Książeczka opowiada historię chłopca, który zaprzyjaźnia się z wiewiórką. Pokazuje wieź tych dwóch istot, które się różnią a zarazem tak dobrze rozumieją.

Opowieść, choć krótka, to pokazuje jak ważna jest przyjaźń i nie ważne, czy to z człowiekiem, czy zwierzęciem - ważne, aby istniała.
Dodatkowo historyjka przybliża dzieciom obraz wiewiórek - niezwykłych, małych, leśnych istot.

Książka, ma w sobie mało treści i to jej wada. Autorka dość ogólnikowo potraktowała wydarzenia, przez to brakuje całej opowieści klimatu. Zakończenie jest pouczające, z morałem, ale niestety duża prostota tej historii nie pozostanie na długo w pamięci dziecka.

Jeśli chodzi o stronę graficzną (w książka dla dzieci zwracam na to szczególną uwagę) jest bardzo dobrze. Okładka twarda, obrazki kolorowe, plastyczne, pobudzające wyobraźnię dziecka i duża czcionka.

"Leśny przyjaciel" to książeczka, którą mogę polecić szczególnie dzieciom w wieku przedszkolnym -  - jest krótka i prosta. Dzięki niej, być może już od najmłodszych lat nauczą się tolerancji i wrażliwości.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa: Novae Res

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Klucznik

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki dla dzieci, które nie tylko przedstawiają interesującą historię, ale do tego przekazują istotne wartości dzieciakom. To najważniejsze. Szkoda, że historia jest tak prosta, ale na pewno przypadnie do gustu maluchom, bo dla nich im prościej, tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że dla mojej 3-latki będzie w sam raz, akurat w tym przypadku mała ilość treści est plusem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna książeczka, którą mam w planach dać w prezencie chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje dzieci będą mieć setki takich bajeczek ;) Mam w planach zaszczepić w nich miłość do czytania od samego początku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ''dzieciom w wielu przedszkolnym'' chyba w ''wieku'' :) Ja w każdym razie jestem zainteresowana powyższą książeczką, gdyż akurat mam w rodzinie przedszkolne maluchy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealna książeczka dla moich siostrzeńców. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam już o tej ksiązeczce. Poleciłam ją mojej kuzynce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z takich książeczek zdecydowanie już wyrosłam, choć czasem lubię oglądać takie przepiękne ilustracje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna książeczka, nadal lubię bajki, choć czuję już za plecami oddech starości :p

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami lubie poczytać takie książki. Jeśli chodzi o naukę wrażliwości i szacunku do zwierzęcia, to moją ulubioną historią jest ta "O psie który jeździł koleją".

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga