29 cze 2013

"W cieniu klątwy" tom 3

Autor: Alyson Noel
Premiera: 2011
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Seria: Nieśmiertelni 3


Nadszedł czas na kolejne spotkanie z Ever i jej przyjaciółmi. "W cieniu klątwy" to już trzeci tom serii o Nieśmiertelnych, przed którymi kolejne zmagania o miłość.


Ever i Damen są pod wpływem klątwy, która nie pozwala im na cieszenie się sobą i swoim uczuciem. Ever za wszelką cenę pragnie odnaleźć antidotum. Podczas poszukiwań spotyka Jude, chłopaka, który okazuje się reinkarnacją jej miłości z poprzednich żyć. Czy Ever odnajdzie antidotum i będzie mogła cieszyć się wspólnym życiem z ukochanym? Czy uczucia z poprzednich żyć nie staną na przeszkodzie jej i Damena?

"W cieniu klątwy" jest dość ciekawym tomem. Początek nie jest zbyt dynamiczny. Autorka skupiła się głównie na uczuciach głównych bohaterów, na szczęście nie ciągnęła tego w nieskończoność. Dodając nowy wątek i nowego bohatera Jude, przeszła na typowy schemat trójkąta miłosnego, ale dzięki temu treść nie jest sielankowa i nudna. 
Kolejnym znaczącym elementem jest powrót bliźniaczek - czarownic i poznanie ich przeszłości, dodanie kolejnych magicznych elementów.
Autorka także postawiła przed bohaterką wiele przeszkód, które musi pokonać i dokonać trudnych wyborów. Nie zawsze wychodzi na tym dobrze.

Ever tym razem pomimo że ma trudne decyzje do podjęcia, wzbudza bardziej pozytywne emocje. Jest odpowiedzialna, ale i tak popełnia błędy, których ponosi konsekwencje.
Treść skupia się głownie na wątkach z zakończenia poprzedniej części, ale jest bardziej ciekawa i wciągająca.
Klimat tej części jest podobny jak we wcześniejszych, aczkolwiek tym razem autorka postawiła na większej tajemniczości i zostawiła niedokończone sprawy i pytania bez odpowiedzi.

Poznawanie treści jest szybkie i lekkie. Opisane wydarzenia wciągają, ale nie wzbudzają emocji. Podczas czytania płynie się przez historię, ale jej się nie czuje. Tego mi właśnie brakowało, gdyż jest to kolejny tom, kolejne spotkanie z bohaterami i jednak powinna powstać przynajmniej minimalna więź z nimi, a niestety tego nie ma.

Tym razem autorka zostawiła otwarte zakończenie i raczej trudno będzie domyślać się, w którym kierunku uderzy. Przed bohaterami trudne wybory i daleka droga do szczęścia.

"W cieniu klątwy" jest dość ciekawą częścią, wciągająca do swojej historii. Jeśli ktoś zaczął cykl zalecam zapoznanie się z tym tomem.

Moja ocena +4/6

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości pani Małgorzaty i 

15 komentarzy:

  1. Podziwiam, że sięgasz po kontynuację, bo jak dla mnie ta seria to jakieś nieporozumienie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z książek z tej serii i jakoś niespecjalnie mi się chce zaczynać nową serię.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam chęć na tę serię, ale po wielu negatywnych recenzjach odpuściłam sobie polowanie na nią ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwie pierwsze części tej serii podobały mi się, dlatego chętnie poznam i powyższy tom.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po pierwszym tomie odpuściłam - słabe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie jestem po drugim tomie serii i będę kontynuować jej czytanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam przyjemności z tą serią, ale raczej się nie skusze

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam serię Nieśmiertelni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak na razie nie mam ochoty na ta serie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto zajrzeć do całej serii.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę wrócić do tej serii no ;> Po jednym tomie sobie darowałam, ale mam zamiar nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  12. nie znam tej serii, ale brzmi dosyć ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. czytam 5-tą część, ale moim zdaniem po 3-ej popsuło się :(

    OdpowiedzUsuń
  14. nienienie.... nudna, przewidywalna... słaba, bardzo.Ale gusta są różne ;)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga