9 cze 2013

Ulubieni polscy pisarze...



Dzisiejszy temat, nie jest trudny, aczkolwiek nie mam się czym pochwalić, ba mam nawet powody do wstydu. Tak naprawdę nie mam ulubionych polskich pisarzy. Mam tylko takich, których twórczość w jakiś sposób mnie do siebie przekonała.










A.Sapkowski - dzięki jego historii o Wiedźminie uwierzyłam, że i Polacy potrafią pisać fantastykę godną światowych autorów. To dzięki jego książkom zaczęłam czytać polską literaturę.












K.Michalak- po zapoznaniu się z książką "Mistrz" mam ochotę poznać inne jej tytuły, o których czytałam wiele dobrego. Oby więcej takich autorek.









L.H.Zelman - młoda autorka, której trylogia o aniołach porwała mnie to magicznego świata. mam nadzieję, że pani Zerlman jeszcze coś napisze...








Na rynku wydawniczym jest wielu młodych, początkujących autorów. Trudno jest wybrać i zdecydować... Na pewno ktoś zapyta o A. Mickiewicza lub Prusa. Oczywiście są to pisarze, których cenię, jednak ich twórczość jest klasyką, po którą rzadko sięgam.

A wy jakich macie ulubionych polskich pisarzy?


Post pojawił się także u:

Kruszynka
Recenzje Kiti
Mileny

10 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że pokocham twórczość pana Sapkowskiego, gdy w końcu przeczytam Wiedźmina :) Ba, na pewno pokocham! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dużo mam ulubionych pisarzy polskich. W ścisłej czołówce są Agnieszka Lingas Łoniewska, Katarzyna Michalak i Renata L. Górska, ale pozostałych także oceniam bardzo wysoko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię Panią Michalak. Zdecydowanie polecam jej powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sapkowski, "Wiedźmin"...uwielbiam również :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do polskich autorów nadal podchodzę nieco sceptycznie, aczkolwiek czytam polską literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo by pisać. Zachęcam do poznawania polskich pisarzy, naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio moja ulubiona autorka z Polski to Nina Reichter. Wszystko za sprawą "Ostatniej spowiedzi", którą pokochałam od pierwszej linijki <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Moją ulubioną polską pisarką jest bez wątpienia Małgorzata Musierowicz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. za polskimi autorami także nie przepadam, z dwoma wyjątkami: Małgorzatą Musierowicz i Małgorzatą Gutowską-Adamczyk, twórczośc obu pań uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga