23 sie 2014

W PÓŁ DROGI DO GROBU

Autor: Jeaniene Frost
Wydawnictwo: Mag
Premiera: 2011
Cykl: Nocna Łowczyni t.1
Moja ocena: 5/6
Dokonując zemsty, półwampirzyca Catherine Crawfield poluje na nieumarłych i ich zabija. Ma nadzieję, że odnajdzie wśród wampirów swojego ojca, odpowiedzialnego za zniszczenie życia jej matce.źródło


Ostatnimi czasy często w moje ręce trafiają bardzo ciekawe książki, które przykuwają uwagę, wciągają do swojego świata i pozostawiają niedosyt. Poza tym nie są to nowości na rynku wydawniczym. Książka, o której dziś napiszę to " W pół drogi do grobu" - Prawda, że tytuł już kusi?

Catherine jest pół wampirem - jej matka została zgwałcone przez młodego wampira - dziewczyna, pomimo że ma bijące serce, ma także wiele genów ojca. Niestety wampirów nie traktuje, jako przyjaciół - zabija je, aby pomścić matkę. Podczas jednego wieczora podczas łowów trafia na starego wampira, który ją obezwładnia i zamierza zabić. Jest jednak cień ratunku. Cat musi zgodzić się na umowę Bonesa... Jednak skutki umowy będą nieodwracalne...

Niejedna osoba na pewno powie; Wampiry mi się przejadły, niestety nie sięgnę po książkę!- wówczas popełni błąd. "W pół drogi do grobu" to jedna z lepszych książek o mrocznych krwiopijcach.

Czym książka mnie urzekła? Otóż jest to mieszanka gatunkowa, od sensacji i kryminału, po romans i zjawiska paranormalne a kończąc na lekkim erotyku. Taka mieszanka jest wybuchowa, ryzykowna, ale bardzo interesująca.
Podczas czytania nie ma czasu na nudę. Autorka czyni akcję dynamiczną tam gdzie trzeba. Romantyczną, o podtekstach erotycznych w odpowiednich momentach. Słodką i niebezpieczną najczęściej.

Bohaterowie Cat i Bones są wręcz urzekający.
On - przystojny, stary, doświadczony wampir. Pragnący niszczyć złych pobratymców.
Ona - słodka, niebezpieczna, mająca jeden cel - śmierć wampirom.
Ich wzajemne przyciąganie jest wręcz wyczuwalne od samego początku. Obydwoje są zadziorni, uparci, pełni woli do walki. Mają jeden wspólny cel...
Bones i Catherine są bohaterami, którzy pd samego początku wzbudzili moją sympatię. Jedyną osobą, której wręcz nie polubiłam jest matka Cat.

Najbardziej jednak urzekły mnie dialogi - są rewelacyjne, bezpośrednie, pełne humoru i docinek. Autorka  momentami używa ostrych wyrażeń, nie ma dla niej tematu tabu. Poza tym autorka ma lekkie pióro - dzięki czemu czytanie jest szybkie i pochłaniające. Pisarka potrafi odpowiednio wy-porcjować dynamiczną akcję i romantyczną stronę powieści - co za tym idzie - nie ma nudy ani zbytniej słodyczy  opisanej historii. Dodatkową zaletą treści jak i twórczości autorki jest kreacja bohaterów, która jest bardzo dobra, obejmuje także życie przeszłe postaci, a nie tylko teraźniejszość.

"W pół drogi do grobu" przeczytałam bardzo szybko. Świat wykreowany przez Frost jest zaskakujący, pełen zagadek, niebezpieczeństw, zemsty i miłości oraz wciągający w stu procentach.
Jedynie co mnie rozczarowało to zakończenie, ale lada dzień na mojej półce pojawi się drugi tom tej historii i mam nadzieję na zaspokojenie swojego niezadowalania jak i niedosytu.
Książkę polecam wszystkim, gdyż każdy znajdzie coś dla siebie.

Książka bierze udział w wyzwaniu: 
Czytam fantastykę
Grunt to okładka

30 komentarzy:

  1. Raczej nie dla mnie :) mam już za sobą tego typu książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł rzeczywiście intryguje, ale sama historia nie jest dla mnie. Nie przekonują mnie wampiry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno bym ją przeczytała, ale zakosiła mi ja mama i muszę czekać, aż skończy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z moich ulubionych serii o wampirach :) Choć czytałam ją już jakiś czas temu, mam dobre wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że tak dobrze ją oceniasz, bo wczoraj do mnie przyjechały dwa pierwsze tomy. Zamówiłam w wyprzedaży na świecie książki, dość spontanicznie, sugerując się tylko i wyłącznie wysoką średnią na LC, nie sprawdziłam nawet o czym seria dokładnie jest :P W każdym razie cieszę się i mam nadzieję, że i mi książki przypadną do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka ma bardzo ładną okładkę i jest estetycznie wydana. Jeśli o wampirach inaczej, to może kiedyś spróbuję. Pozdrawiam

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tytuł kuszący i sama fabuła również, więc czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie byłam przekonana do tej serii, ale widzę, że warto skusić się na nią

    OdpowiedzUsuń
  9. Cała seria jest wprost genialna! Widzę, że dobrze, że sama wstrzymałam się z recenzją, bo ukazałyby się dziś obie naraz :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedyne co mnie od tej serii odpycha to okładka ;) Na ebooka się pewnie skuszę, bo wszyscy te książki chwalą.

    OdpowiedzUsuń
  11. O nie, nie ;) Ja mimo wszystko podziękuję, nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam pisać, że to nie dla mnie, ale Twój komentarz na samym początku zbił mnie z tropu, także postaram się dorwać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej książce, a szkoda, bo zapowiada się całkiem interesująca. Lubi tego typu książki, Z całą pewnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak jak pisałam u siebie w Tesco kupiłam drugą część, a jak tak teraz patrzę to, aż mnie coś zżera, że pierwsza część taka fajna, a ja mam tylko drugą :P Muszę szybko kupić "W pół drogi do grobu" :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio coraz częściej sięgam po takie książki, więc i tej dam szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. O wampirach jeszcze nie czytałam, ale skoro polecasz tę książkę, to zapiszę ją sobie na listę. Lubię oryginalne pomysły i mieszanki gatunkowe, więc to coś dla mnie. Wartka akcja i dopracowani bohaterowie dodatkowo zachęcają. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wampiry faktycznie mi się już trochę znudziły, ale tutaj fabuła brzmi ciekawie, więc pewnie dam jej szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdybym miała się sugerować okładką, to chyba nigdy bym nie sięgnęła po książkę:P. Ale bardzo podoba mi się ta nietypowa, trochę oryginalna fabuła. A wiesz może, ile tomów liczy sobie cała seria?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba 5 - 3 tomy już jest na polskim rynku :)

      Usuń
  19. W przyszłości być może zajrzę do lektury :) W tej chwili mam dość wampirów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trochę tych książek o wampirach już przeczytałam, dlatego na razie nie sięgnę po ten tytuł. Mało co może mnie już w nich zaskoczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyznam ze wstydem, że myslałam, że jest to mało ambitna książka, a tu takie zaskoczenie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Raczej nie dla mnie, ale nigdy nic nie wiadomo:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Strasznie polubiłam tę serię i nie mogę się doczekać kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zakupiłam ostatnio tą serię i też czekam aż się ona wylosuje w moim słoiczku :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam tę serię, a samą książkę pochłonęłam w jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zdecydowanie widzę tu coś dla siebie. Obiecujący tytuł, chętnie zapoznam się z tą serią :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Znowu seria? Nie wiem czy znajdę na nią czas.

    OdpowiedzUsuń
  28. Słyszałam o tej serii, ale to raczej nie mój gust..
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Po twojej recenzji wnioskuję, że zrobiłam dobry zakup - dwie pierwsze części już u mnie.
    Połączenie kilku gatunków przypomina mi trochę serię o Riley - zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga