2 gru 2013

Powrót do bajek i baśni.

Bajki i baśnie były dla mnie zawsze bardzo ważnie. Nie zmieniło to się nawet teraz, gdy dorosłam. Nadal bardzo lubię wracać - szczególnie - do baśni. Najczęściej wracam do tych znanych jak "Piękna i bestia", "Królewna śnieżka", "Królowa śniegu" czy "Kopciuszek" . Ostatnio czytałam "Baśnie tysiąca i jednej nocy", które są cudowne.
Zdarza mi się także czytać i poznawać te współczesne bajki, lecz pomimo ich magii, nie potrafię się nimi tak bardzo zachwycać.
Do bajek i baśni lubię wracać także ze względu na to że przenoszą mnie myślami do lat mojego dzieciństwa, przypominają pierwsze westchnienia, emocje podczas ich samodzielnego poznawania.
Mam wrażenie, że nigdy nie wyrosnę z tych pięknych historii i zawsze będę do nich powracać i zawsze będe czuć to ciepło na sercu.

A wy wracacie do bajek i baśni?

Post pojawił się także na blogu:
Recenzje Kiti
Book and Cooking

8 komentarzy:

  1. zdarza mi się wracać do bajek i baśni, chociaż jeszcze częściej wracam do kreskówek :) ponadto bardzo chciałabym przeczytać "Alicję w Krainie Czarów", bo podobno z tej książeczki mogą bardzo wiele wyciągnąć również starsi czytelnicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, że tak. :D Bajki, baśnie, powieści dla dzieci. Trzeba się czasami oderwać do rzeczywistości i przenieść w ten magiczny, dawny świat naszego dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dni temu, kiedy postanowiłam wreszcie zrobić porządek na półkach, okazało się że mam na nich wiele ciekawych baśni i bajek. Przywołały wspaniałe wspomnienia z dawnych lat :>. A niektóre baśnie są tak niedoceniane, szkoda.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam się, że nie powracam do baśni ani bajek, ale ciągle o nich pamiętam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaś i Małgosia oraz wiele innych, których nie pamiętam i nigdy nie odnajdę, gdyż ich fabuła tworzyła się w głowach moich dziadków :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie wracam, chociaż lubie książki, w których są nawiązania do tych z mojego dzieciństwa :) No i uwielbiam filmy, nowsze wersje starszych bajek, niektóre są serio piękne <3
    xo, A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Współczesne bajki też mi się podobają, jednak pozostaje wierna przy tych dawnych baśniach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na swoich studiach uczęszczam na zajęcia o nazwie folklorystyka baśniowa, są nawet ciekawe :) Fajnie jest sobie przypomnieć baśnie z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga