19 maj 2013

Ulubione gatunki literackie ?





Jak widać po blogu moim ulubionym gatunkiem jest fantastyka(fantasty), horrory i romanse, ale paranormalne w szczególności.


Zamiłowanie do fantastyki ujawniło się już w latach dzieciństwa. Bajkę, którą najbardziej pokochałam była i jest - Piękna i Bestia. Później Czarodziejka z Księżyca. A teraz wszystkie książki, filmy z aniołami, wampirami, demonami i wilkołakami, są przeze mnie poszukiwane i pochłaniane. Zawsze bujałam w obłokach, a takie opowieści tylko mi w tym pomagały :)

Jestem osobą wrażliwą i czytanie książek realistycznych, biografii czy na faktach jest dla mnie za bardzo życiowe. Świadomość tych zdarzeń, mocno mnie przytłacza. Fantastyka, to historie, które rodzą się w głowach autorów, nie mają ujścia w realnym życiu. Pozwalają na chwile oderwać się od realizmu.

Horrory, ale tylko wersja książkowa. Filmy tego gatunku oglądam tylko w towarzystwie. Lubię poczuć dreszczyk i gęsią skórkę.
Romanse paranormalne - za ich fikcyjną słodycz i wiarę, którą budzą w czytelnikach.

A waszym ulubionym gatunkiem jest...

Post pojawił się także: 

10 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam fantastykę, nie wyobrażam sobie bez niej życia. Sięgam też po coś 'realistycznego', ale do fantastyki zawsze wracam. Zresztą trudno zrezygnować z czegoś, co utworzyło Twoje dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam fantastykę i parananormal romance. Uwielbiam po prostu te magiczne wątki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. horrory, fantastyka, kryminały, obyczajówki- tak na prawde to wszystkiego po trochu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od czasu do czasu zaglądam do fantastyki, ale tej starej, z lat 80. Preferuję jednak współczesną, polską powieść.

    OdpowiedzUsuń
  5. paranormal romance już mi się znudził :) natomiast fantastykę (tak jak np. "Cyrk nocy") czytam wciąż, podobnie jak dystopie.. a ostatnio strasznie zagustowałam w powieściach historycznych :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbiam fantastykę, choć mniej paranormal romance - głównie dlatego, że większość książek tego typu jest naprawdę fatalnie napisana, skupiona tylko na to, aby młodzież truła sobie nimi głowę. Z fantastyki najbardziej odpowiadają mi historie w stylu "Eragona" Ch. Paoliniego, gdzie też wątek miłosny jest delikatnie zarysowany;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja także fantastykę uwielbiam! A szczególnie paranormal romance, który absolutnie mi się nie znudził! Czasem sięgnę po obyczajowkę, a ostatnio kryminały. Poza tym również darzę wielką sympatią dystopie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim ulubionym gatunkiem jest również fantastyka, ale nie pogardzę też jakąś dobrą przygodówką ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też uwielbiam paranormale, ale ostatnio trafiam tylko na same jakieś gnioty. :/

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga