25 wrz 2015

SAŁATKA ZE SMERFÓW

Autor: Luc Parthoens, Thierry Culliford
Wydawnictwo: Egmont Polska
Premiera: 09.09.2015
Seria: Smerfy, 
Gatunek: komiks

Papa Smerf, Smerfetka, Łasuch, Laluś...kojarzycie tych bohaterów? Na pewno tak, kto nie słyszał o małych, niebieskich istotkach. Macie ochotę ich odwiedzić? Jeśli tak, to dziś zaproszę Was do wioski Smerfów, w której dzieją się dziwne rzeczy... 


Smerfy są niezadowolone z potraw kucharza, Papa Smerf sprawdza warzywa Farmera i daje mu specyfik, który ma wyleczyć rośliny. Nakazuje dać tylko odrobinę  mikstury, niestety  Kucharz namawia Farmera na większą porcję. Rośliny szybko rosną, ale Co Się Dzieje - Smerfy zamieniają się w warzywa?

Smerfy to jedna z moich ulubionych bajek z dzieciństwa. Nawet teraz będąc osobą dorosłą lubię tych bohaterów. Choć nie jestem fanką komiksów dla Smerfów zrobiłam wyjątek.

Komiks "Sałatka ze Smerfów" jest bardzo dobrze zilustrowana. Podczas czytania i oglądania poszczególnych "kratek" odczuwa się ten specyficzny klimat. Czytając miałam w głowie charakterystyczny styl wypowiedzi bohaterów, chwilami zerkając na obrazki uśmiechałam się pod nosem. 

Opowieść jest ciekawie dopracowana,  zabawna, wypowiedzi są proste, przejrzyste, a przede wszystkim rysunkowa historyjka uczy. Mojej córce komiks przypadł do gustu, podobały jej się obrazki jak i wypowiedzi bohaterów. Dodatkowo dowiedziała się, czego nie wolno robić...oraz co oznaczają "zmutowane warzywa".
W całości zabrakło mi udziału Gargamela i jego podstępnych planów.

Jeśli wasze dzieci  i Wy kochacie Smerfy, tak więc zachęcam tych dużych i tych mniejszych czytelników do zapoznania się z historią o Smerfach, które zamieniły się w warzywa. Jesteście ciekawi czy odzyskały swój wygląd?  Tego Wam nie zdradzę...


Komiks przeczytałam dzięki uprzejmości pani Magdaleny i wydawnictwa Egmont Polska

Książka bierze udział w wyzwaniu
Czytam fantastykę

19 komentarzy:

  1. Nigdy nie lubiłam czytać komiksów i raczej już nie polubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. O ludzie komiksy! ^^ wow, jak dawno nie czytałam. Ostatnio to było o... Kaczorze Donaldzie albo Batmanie 3 lata temu. Muszę szybko jakiś znaleźć i przeczytać.
    zaczytanabella


    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś uwielbiałam Smerfy, ale na takie komiksy już jestem chyba trochę za stara ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ah smerfy! Jak tu ich nie kochać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Smerfy, więc mimo, że nie jestem zwolenniczką komiksów, na ten bym się skusiła! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam komiksy ;) Kilka chwil i bach przeczytany ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś czytałam komiksy, teraz już nie. Chociaż nie powiem, tytuł tego idealnie by się wpasował do jakiegoś horroru ^^
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O jeju, kiedy ja ostatnio jakiś komiks czytałam? Na ten chyba jestem juz za stara, a i za Smerfami jakoś nigdy nie przepadałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś nigdy nie przepadałam za komiksami, chociaż być może kiedyś się na niego skuszę. Uwielbiam Smerfy <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię komiksy, ale tych niebieskich ludków już nie. Prędzej moja przyjaciółka by się nim zainteresowała, bo ona kocha Smerfy. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam się jej bliżej przyjrzeć i zrezygnowałam, troszkę szkoda. Myślę, że nic straconego, jeszcze kiedyś wpadnie w moje ręce:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim braciom zapewne przypadłaby do gustu, a i ja z chęcią zerknęłabym na komiksowe Smerfy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadałam nigdy za smerfami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubie komiksy, a moja córka lubi strefy, wiec może się skuszę ;)
    Pozdrawiam Justyna z  książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  15. Mogłabym poczytać z synkiem, lubimy te niebieskie stworki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię smerfy. ^_^ Ale komiksów raczej nie czytam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga