2 wrz 2015

DAR JULII

Autor: Tahereh Mafi
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 2014
Seria: Dotyk Julii tom 3
Gatunek: fantastyka

Książka "Dar Julii" bardzo długo kurzyła się na mojej półce, w końcu zabrałam się za jej czytanie - dzięki temu poznałam dalsze losy Julii...i w końcu zaspokoiłam głód...

Julia żyje dzięki pomocy Warnera, losy reszty rebeliantów jest nieznana...Warner pomaga Julii  przystosować się, jednak dziewczyna w obliczu śmierci zrozumiała, że musi działać. Początkowo jest załamana, gdyż nie wie co się dzieje z Adamem i pozostałymi jej przyjaciółmi. Dzięki Warnerowi wychodzi na powierzchnię i dzięki temu trafia na grupkę ocalałych. Z ich pomocą oraz pomocą Warnera pragnie obalić Komitet Odnowy - jednak nie będzie to łatwe. Tym bardziej, że Adam woli się ukrywać niż walczyć...Stosunki Julii i Warnera są bardzo napięte, dodatkowo Adam utrudnia Julii ocenienie swoich uczuć względem obydwóch chłopaków.
Kogo wybierze Julia? Jak wygrać wojnę z silniejszym przeciwnikiem?

Trzeci tom trylogii utrzymany jest na dość wysokim poziomie. Prawie od początku do końca coś się dzieje, jednak przede wszystkim nadchodzi oczekiwany finał. Podczas czytania tego tomu dowiadujemy się wielu sensacji, ale także widzimy dużą zmianę charakterów poszczególnych postaci.

Sięgając po ten tom bądźcie przygotowani na dużą zmianę w zachowaniu Adama.  Jego postawa jest zaskakująca, i choć mu się nie dziwiłam, że miał takie wybuchy złości, to jednak zachowuje się chwilami jak rozkapryszone dziecko.
Warner - w nim to chyba zakochacie się jeszcze bardziej. W tym tomie ten bohater nie przypomina "wodza" którego poznaliśmy w części pierwszej...autorka wybrała trudniejszą drogę i odsłoniła wnętrze tej postaci.
Pozostała jeszcze Julia, która nie jest tą zagubioną, cichutką, szarą myszką - w końcu nabiera pewności siebie, wie czego chce, a co najważniejsze odkrywa swoją siłę oraz moc. Bardzo podobają mi się zmiany jakie zaszły w Julii.

Książka wciąga do swojego świata już od pierwszych stron i trzyma go w swoich szponach do samego końca. Bardzo szybko, lekko i z dużą ciekawością przemierza się poszczególne rozdziały i w miarę czytania pragnie się więcej.
Dodatkowym plusem jest barwny styl autorki, dzięki któremu wyobraźnia pracuje na pełnych obrotach. 

Powieść nie skupia się tylko na tematyce wojennej - jest bardziej romantyczna, ale nie za słodka. Autorka poruszyła tematy związane z więzami krwi, a także wartości związane z prawdziwym przyjacielskim oddaniem.

"Dar Julii" przeczytałam  w błyskawicznym tempie, tak jak wcześniejsze tomy tak i ten mnie nie rozczarował. Pisarka trzyma poziom a kontynuacje są coraz ciekawsze. Jest mi odrobinę smutno, że to już koniec mojej przygody z Julią, ale mam jeszcze w planie dodatek, który już jest na rynku.

Podsumowując jak najbardziej polecam cała trylogię o Julii. 
Wcześniejsze tomy:
Dotyk Julii
Sekret Julii

Książka bierze udział w wyzwaniu: 
Czytam opasłe tomiska 384
Czytam fantastykę
Klucznik
Grunt to okładka
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga