4 lut 2015

Nicholas Sparks i jego książki



Osoby, które  czytają moje wpisy na bieżąco, na pewno zauważyły, że książki Nicholasa Sparksa, często goszczą na blogu. Dodatkowym bodźcem do napisana tego wpisu jest fakt, że post dotyczący książki "Prawdziwy cud"  bije rekordy popularności. Jest to najczęściej odwiedzany wpis na moim blogu. Od 14 października (dnia  publikacji) zanotowałam prawie 4000 odwiedzin.


Ale przejdźmy do rzeczy. Sparks to jeden z moich ulubionych pisarzy, na swoim koncie ma już sporo wydanych powieści. Wiele z nich zostało zekranizowanych. Dlatego też zrobiłam podsumowanie, jego twórczości oraz ilości poznanych przeze mnie jego dzieł.

POWIEŚCI
Pamiętnik (The Notebook 1997)
List w butelce (Message in a Bottle 1998)
Jesienna miłość (A Walk to Remember 1999)
Na ratunek (The Rescue 2000)
Na zakręcie (A Bend in the Road 2001)
Noce w Rodanthe (Nights in Rodanthe 2002)
Anioł Stróż (The Guardian 2003)
Ślub (The Wedding 2003), kontynuacja Pamiętnika
Trzy tygodnie z moim bratem (Three Weeks with my Brother 2004 wraz z bratem Micahem Sparksem)
Prawdziwy cud (True Believer 2005)
Od pierwszego wejrzenia (At First Sight 2005), dalsze losy bohaterów Prawdziwego cudu
I wciąż ją kocham (Dear John 2006)
Wybór (The Choice 2007)
Szczęściarz (The Lucky One 2008)
Ostatnia piosenka (The Last Song 2009)
Bezpieczna przystań (Safe Haven 2010)
Dla ciebie wszystko (The Best Of Me 2011)
Najdłuższa podróż (The Longest Ride 2014)

Książki, które pogrubiłam, to powieści które przeczytałam.
Jak widać pozostało mi już tylko 5 powieści do przeczytania. Mam jednak nadzieję, że autor będzie miał pomysły na bieżąco i wyda kolejne ksiązki.

EKRANIZACJE
List w butelce (1999)
Szkoła uczuć (2002)
Pamiętnik (2004)
Noce w Rodanthe (2008)
Ostatnia piosenka (2010)
Wciąż ją kocham (2010)
Szczęściarz (2012)
Bezpieczna przystań (2013)
Dla ciebie wszystko (2014)

Patrząc na ekranizacje, nie obejrzałam tylko dwóch.

Klikając na TEN link przeniesiecie się do recenzji książek Sparksa, które znajdują się na blogu.

A Wy co sądzicie o twórczości Sparksa? Czytacie jego książki, oglądacie ekranizacje?

25 komentarzy:

  1. Przeczytałam jak na razie tylko trzy powieści autora, ale w planach mam nadrobienie pozostałych. Jak na razie najbardziej podobała mi się "Ostatnia piosenka". Filmy również uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zbytnio wypowiedzieć się nie mogę, bo oprócz "Pamiętnika" i "Szkoły uczuć" nie znam nic ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moją ukochaną książka tego autora jest "Jesienna miłość".

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie przeczytałam ani jednej książki Sparksa, chociaż sądząc po ekranizacjach, które są świetne, sama nie wiem czemu omijam te ksiażki ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam kilka i bardzo lubie tego autora:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak naprawdę to nie przepadam za autorem, ale czytałam niemal wszystkie jego książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam do tej pory kilka książek Sparksa, ale mam zamiar poznać wszystkie. Tylko dwie ekranizacje znam i już zapisuję tytuły, aby obejrzeć pozostałe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez wątpienia, książki Sparksa skradły serce wielu czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na razie przeczytałam tylko jesienną miłość i niezbyt mi się spodobała, ale za to ekranizacje oglądam, ale mam nadzieję, że do twórczości autor jeszcze się przekonam.

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie na półce stoi "Ostatnia piosenka", więc może się niedługo za nią zabiorę. Oglądałam "List w butelce", "Szkołę uczuć", "Pamiętnik", "Wciąż ją kocham" i "Ostatnią piosenkę". Najbardziej podobały mi się "List w butelce" i "Wciąż ją kocham". ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście nie czytałam nic jego autorstwa, ale niesamowicie zaskoczył mnie fakt, że w bibliotece jego powieści są wypożyczone. Tak, wszystkie, jakie mają na stanie! I jak ja mam się z nim w końcu zapoznać? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest chyba w każdej bibliotece. Te co ja odwiedzam też mają ciągle braki, książki cały czas są w ruchu :)

      Usuń
  12. Uwielbiam książki Sparksa za ten niesamowity klimat, który w nich tworzy:) Ekranizacje jednak nie zawsze są trafione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, Tak jak z ekranizacją "I wciąż ją kocham" film ma całkiem inne zakończenie :(

      Usuń
  13. Ja także mogę śmiało napisać, że Sparks to jeden z moich ulubionych pisarzy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś znacznie częściej sięgałam po Sparksa, teraz zdarza się to dużo rzadziej, lecz nadal bardzo lubię jego twórczość. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam "I wciąż ją kocham" ♥ Również film jest świetny ! A samego Sparksa,muszę przyznać,bardzo lubię jako autora :)

    www.magicznerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię sięgać po książki Sparksa. Moja ciotka jest jego wielką fanką i posiada w swoim zbiorze większość jego powieści, więc mam ułatwiony dostęp do jego pozycji;) Co do ekranizacji to niestety nie miałam jeszcze okazji żadnej oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Sparksa, choć dawkuję sobie jego historie. Natomiast moją ulubioną ekranizacją jest Szkoła uczuć, innych jakoś nie lubię - wolę książki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyznaję, że nie czytałam żadnej książki tego autora, ale uwielbiam film Noce w Rodanthe, kupiłam mamie książkę i pewnie od niej zacznę przygodę ze Sparksem:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam na półce trzy jego książki - "Ostatnią piosenkę", "I wciąż ją kocham", "Bezpieczna przystań". Dwie pierwsze bardzo lubię, natomiast do ostatniej nie mogę się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  20. To jeden z Twoich ulubionych pisarzy, a ja nie czytałam jeszcze jego żadnej książki... Muszę nadrobić braki ;/

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeczytałam i obejrzałam sporo tych tytułów, i oczywiście jest to jeden z moich ulubionych pisarzy

    OdpowiedzUsuń
  22. polecam Bezpieczną Przystań jako film. :)
    a w tym roku mają zekranizować ''Najdłuższą Podróż'' :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam dwie książki Sparkasa: "Ostatnia piosenka" i "Wciąż ją kocham" i to totalnie nie dla mnie. Łzawe, głupiutkie, i "amerykańskie" (nie umiem tego lepiej nazwać). Bardzo, ale to bardzo nie lubię takich książek. :(

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga