4 lut 2014

PAMIĘTNIK Z PRZYSZŁOŚCI

Autor: Cecelia Ahern
Wydawnictwo: Świat Książki
Premiera: 2011
Moja ocena: +4/6
Tamara zawsze miała wszystko, czego zapragnęła. Urodzona w bogatej irlandzkiej rodzinie, wychowywała się w domu z prywatną plażą, szafą pełną markowych ubrań i własną luksusową łazienką. Gdy jej ojciec popełnia samobójstwo, życie Tamary i jej matki zmienia się na zawsze.
Sprzedają wszystko, co mają, i przeprowadzają się na wieś. Pewnego dnia w wiosce pojawia się biblioteka objazdowa. Tamara znajduje w niej tajemniczą księgę oprawioną w skórę...
żródło
 


Jeśli lubisz zagadki? Klimat przesiąknięty tajemnicami? Sekrety, które w odpowiednim czasie wychodzą na światło dzienne?, - to książka dla Ciebie.
Sięgając po powieść nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Twórczość autorki była mi obca, tytuł bardzo magiczny...ciekawość, to najlepsze określenie mojej mobilizacji, do poznania treści.

Głową bohaterką jest Tamara. Po śmierci ojca, jej życie całkowicie się zmienia. Przebywając u wujostwa odkrywa, coraz to nowe tajemnice. Mało tego, do jej rąk trafia księga, w której opisane są przyszłe dni...

Autorka bardzo dobrze przedstawia postać głównej bohaterki. Skupia się nie tylko na jej zachowaniu, ale także na stanie psychicznym. Narracja jest pierwszoosobowa, więc bardzo łatwo wczuć się w postać Tamary. Opisane wydarzenia zmieniają bohaterkę - sprawiają, że dorośleje.
Nie tylko Tamara jest fascynującą postacią. Pozostali bohaterowie też są interesujący, pełni tajemnic, zagadkowi. Cała prawda o nich, jak i odkrycie, co ukrywają, znajduje się na samym końcu...
Nie da się ukryć, że ciekawość jest głównym bodźcem do szybkiego zapoznania się z historią.
Opowieść nie jest przewidywalna, trudno odgadnąć zamiary autorki, aczkolwiek można próbować. Pisarka dodając wątek związany z dziwnym pamiętnikiem - nadaje historii magicznego składnika.

Powieść czyta się bardzo szybko. Wyjątkiem jest początek - jest trochę chaotyczny i trudno się go poznaje. Jednak bardzo szybko pisarka przechodzi do rzeczy i dokładnie opisuje wydarzenia. Akcja toczy się w dość wolnym tempie. Bardzo dużo przemyśleń, spostrzeżeń bohaterki - zwalnia wydarzenia całej treści. Najszybciej toczy się zakończenie, które jednak lekko zaskakuje.
Powieść jest za to, bardzo klimatyczna, przesiąknięta mrocznymi tajemnicami. Jeśli chodzi o emocje - to nie należy do powieści, które je wywołują...Jest raczej skromna pod tym względem.

"Pamiętnik z przyszłości", to moja pierwsza książka, tej młodej pisarki, ale na pewno nie ostatnia. Podoba mi się pióro pisarki, sposób w jaki tworzy tajemnice, jak kreuje bohaterów. Powieść jest interesującą książką, nie jest typowo młodzieżowa. Każdy znajdzie coś dla siebie.

22 komentarze:

  1. Z opisu brzmi to wszystko bardzo fajnie, musiałbym tylko spojrzeć na kilka pierwszych stron, czy styl mi odpowiada. Pamiętam jak książka była na Weltbildowej wyprzedaży za 10 zł i się nad nią zastanawiałem. W koncu jednak nie wziąłem ;)

    Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuje się zainteresowana tą książką, dlatego dam jej szanse jak trafi w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  3. opis brzmi naprawdę ciekawie :) dorzucam do biblioteczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się dość ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tytuł rzeczywiście przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomimo chaotycznego początku, z chęcią zajrzałabym do tej książki. Okładka jest prześliczna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałem tej Autorki "Podarunek", naprawdę świetna, wciągająca lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, ze Ci się podobała, bo czeka ona na mnie w moich książkowych zbiorach. Mam nadzieję, ze będzie to miły czas :)

    http://po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam gdzieś tę książkę, ale raczej nie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś czuję, że to książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sam tytuł sprawił, że chcę ją przeczytać ! Z wielką chęcią sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę książkę i byłam zachwycona :) To również była, jak dla mnie, pierwsza książka tej autorki. Wątek z pamiętnikiem był bardzo pomysłowy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem ciekawa tej książki... Nawet bardzo ciekawa. Muszę jej poszukać. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnią mam fazę na jakieś obyczajówki, więc i ta się tam wpasowuje;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeżeli szybko się czyta, a i narracja jest pierwszoosobowa, to ta książka to może być coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka stoi na półce i czeka na swoją kolej, czytałam trzy inne książki autorki i bardzo dobrze je wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już mi ktoś polecał książkę tej pisarki, a Ty mnie jeszcze bardziej zachęciłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam całą twórczość tej autorki w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam tę książkę i pamiętam, że bardzo mi się podobała :) Zachęciła mnie do tego, żeby sięgnąć po inne powieści tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam jedną książkę tej autorki, ale nie przypadła mi do gustu, mimo wszystko na ten tytuł chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Znam tę autorkę i chętnie przeczytam jej kolejną powieść:)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga