6 kwi 2015

WAMPIRY Z MORGANVILLE księga 4

Autor: Rachel Caine
Wydawnictwo: Amber
Premiera: 2010
Księga 4 - tom 7 i 8

Gdy przekroczy się "próg" Morganville - przepada się jak kamień w wodę. Dowodem jest to, że już kolejny raz odwiedziłam wampirze miasteczko.

Księga czwarta składa się z dwóch tomów - siódmego i ósmego.
Rozwiane cienie.

W Morganville zapanował pokój, ustalono nowe prawa, a ludzie i wampiry  starają się do nich podporządkować. Jednak w zakamarkach czai się zło. Grupy zbuntowanych wampirów atakują ludzi, a Ci w zamian atakują swoich prześladowców. Dodatkowo Kim - szalona gotka - nagrywa w ukryciu wampiry, aby je zdemaskować przed światem. Ada - komputer i wampir w jednym - pragnie śmierci Claire, Amelia rozpacza po utracie ukochanego i słabnie, natomiast Oliver pragnący władzy, coraz bardziej się umacnia. Jak widać"spokój" w Morganville to tylko przykrywka.

Pocałunek śmierci

W tym tomie autorka zmieniła otoczenie, otóż Claire, Shane, Michael i Eve dostają przepustki umożliwiające wyjazd na kilka dni i opuszczają Morganville . Towarzyszy im niestety Oliver. Początkowo wszyscy są podekscytowani, jednak sytuacja szybko się zmienia. Oliver zmienia kierunek i zbacza z obranej drogi, Claire i jej przyjaciele zostają zaatakowani na stacji benzynowej, zatrzymani przez szeryfa, a samochód Eve zostaje spalony. Jak się okazuje, to nie najgorsze rzeczy, które ich spotkają, a tak nieprzyjemny początek to wstęp do czegoś gorszego.
Czy grupa przyjaciół przetrwa poza granicami Morganville?

Nie będę się zbytnio rozpisywać, jeśli chodzi o księgę czwartą, gdyż musiałabym za dużo zdradzić z treści. Wspomnę tylko, że oba tomy utrzymane są w ciekawym klimacie. "Pocałunek śmierci" trochę odbiega od wcześniejszych części, gdyż wydarzenia nie mają miejsca w Morgavville.

Autorka bardzo zgrabnie kończy wątki z poprzednich tomów, które muszę zaznaczyć zostały doszczętnie wykorzystane, a jeszcze z większą sprawnością rozpoczyna nowe zagadnienia i intrygi. Niestety nadal bohaterowie muszą zmagać się z problemami, a ich życie przez cały czas jest zagrożone.

Dziś wspomnę jeszcze o zdziwaczałym wampirze Myrinie, którego obdarzam coraz to większą sympatią. Autorka bardzo zmieniła tę postać, a rozmowy pomiędzy Claire a wampirem są przezabawne.

Caine pisze prostym, lekkim stylem z nutką humoru. Potrafi zaskakiwać i zaciekawić czytelnika, dlatego też czytanie jej utworu jest bardzo szybkie.

Osoby, które odwiedziły wampirze miasto jak najbardziej powinny kontynuować cykl i poznać kolejne przygody i walki bohaterów.

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Czytam fantastykę
Czytam opasłe tomiska (515)
Przeczytam tyle ile mam wzrostu - 3.5
Klucznik

23 komentarze:

  1. Gdzieś już słyszałam o tej serii, ale nie bardzo mnie do niej ciągnęło. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś dosłownie kochałam książki o wampirach, ale już mi przeszło to uwielbienie :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja koleżanka jednym słowem ubóstwia Wampiry z Morganville. Ale ja sama, jeśli chciałabym dać drugą (albo trzecią?) szansę tej serii nawet nie wiedziałabym które tomy przeczytałam a które nie... No cóż trochę ich przecież jest :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już mam trochę przesyt wampirów, ale książka zapowiada się całkiem ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zainteresowana tą serią , muszę nareszcie przeczytać pierwszy tom ,bo tak jak Ty lubię wampiry ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jedna z ulubionych serii mojej przyjaciółki, a ja tylko czekam na okazję, by ją przeczytać, bo aktualnie nie posiadam takiej możliwości. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wampiry przestały mnie cieszyc na true blood utknełam na 5 tomie

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja przygoda z tą serią skończyła się właśnie na 4 księdze. Później dałam sobie trochę odpoczynku od wampirów i niestety po kolejną już nie sięgnęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twój blog został przeze mnie nominowany do Liebster Blog Award, zapraszam :)

    http://somedayiwillbewayland.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam jeszcze pierwszego tomu...

    OdpowiedzUsuń
  11. hmm nie lubie motywu o wampirach, ale z czystej ciekowości bym poczytała

    OdpowiedzUsuń
  12. Czuję, że ostatnie zdanie zostało skierowanie do mnie :D Muszę nadrobić, na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dawno nie czytałam tej serii. Nawet nie wiem po którym tomie/księdze porzuciłam "Wampiry z Morganville". Pamiętam, że poza dwoma pierwszymi tomami, to średnio mi się podobało, więc dałam sobie spokój.

    http://kissesyui.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam na uwadze tą serię i pewnie kiedyś się za nią wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam tej serii, ale znam ją i mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam dwa pierwsze tomy, a 4 widziałam na promocji w Matrasie. Czy mogę kontynuować przygodę z serią od 4? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie w księdze trzeciej jest kilka przełomów, więc możesz odczuć braki :)

      Usuń
  17. Nie miałam jeszcze żadnej styczności z tą serią, ale warto spróbować. Jak tylko będzie w mojej bibliotece to na pewno po nią sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Mam nadzieję że dołączysz do zabawy, a odpowiadanie na moje pytania sprawi ci tylko przyjemność.
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam pierwszy tom i niezbyt mi przypadł do gustu. Ale zastanawiam się nad sięgnięciem po drugi i danie drugiej szansy

    PS. Nominowałam cię do wielkanocnego tagu książkowego Zapraszam do siebie,
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie zaczęłam tej serii i nie ciągnie mnie (przynajmniej na razie).

    OdpowiedzUsuń
  21. To jedna z najlepszych serii o wampirach jakie czytałam:)

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga