14 maj 2015

TAK KRUCHO...

Autor: Tammara Webber
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 2014
Cykl: Kontury serca tom 2
Gatunek: młodzieżowe/ new adult


Kiedy wiesz, że WYSTARCZY CHWILA, by wszystko stracić, wolisz nie mieć niczego. I nikogo. JACQUELINE jest pierwszą osobą, do której Lucas zbliżył się od czasu tragedii. Ale czy starczy mu ODWAGI na to, by jeszcze raz POKOCHAĆ?*


Dziś moja recenzja będzie odrobinę nietypowa, gdyż pominę streszczenie książki. Niektórzy będą zastanawiać się dlaczego? Już odpowiadam.
Po pierwsze "Tak krucho" to w pięćdziesięciu procentach lustrzane odbicie książki "Tak blisko" z tą zmianą, że wydarzenia poznajemy od strony Lucasa-Landona.
Po drugie, pozostałe pięćdziesiąt procent, to szczegółowa przeszłość głównego bohatera, którą autorka zarysowała w pierwszej części.
Dlatego też, streszczając zdradziłabym zbyt wiele faktów - a to nie jest moim zamiarem.
Osoby rozpoczynające cykl, zachęcam do zachowania kolejności tomów.

Skoro jedną kwestię wyjaśniłam, biorę się za drugą. Czytanie utworu "Tak krucho" nie było już tak fascynujące, zapewne domyślacie się dlaczego. Co mi z poznawania faktów skoro wiedziałam co się wydarzy pomiędzy bohaterami. Autorka już nie za bardzo zaskakuje. To nie jest tak, że czytanie jest nudne. Nie, nie, ale też nie jest odkrywcze.

Wspomnę  jeszcze o Lucasie - w którym można zakochać się od pierwszego wejrzenia lub wyobrażenia, aczkolwiek cudna okładka daje nam podstawy do pobudzenia wyobraźni. Lucasa polubiłam już w pieszym tomie, tym razem zapałałam jeszcze większą sympatią. Choć z pozoru może się wydawać "niegrzecznym chłopcem" to czy naprawdę taki jest?

"Tak krucho" jest bardziej dopracowaną częścią. Autorka zadbała o więcej szczegółów, bardziej dopracowała podłoże emocjonalne, ale i sceny zbliżeń, pomiędzy bohaterami. Ciekawie było też "posiedzieć" w męskiej głowie.

Poznawanie treści jest szybkie, bardziej rozluźniające, mniej wymagające. Na ogół twórcy tego typu książek, tworzą jedną powieść z dwóch perspektyw. Tym razem mamy dwie powieści, a tak jakby z jedną odsłonę. 

Czy zachęcam Was, do poznania treści "Tak krucho" - w sumie tak, gdyż dzięki temu dowiecie się więcej o Lucasie, poznacie tragedię jaką przeżył, a także dowiecie się czegoś o bohaterach, którym autorka poświeciła  kolejną powieść.

* opis z okładki

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Czytałam opasłe tomiska -336
Przeczytam tyle ile mam wzrostu - 2.6
Klucznik

12 komentarzy:

  1. Czuję się jeszcze bardziej zachęcona niż byłam ^^ Mam na swojej półce i nie mogę się doczekać na to kiedy zacznę ją czytać. "Tak blisko..." podbiło moje serce całkowicie, ciekawe co zrobi ze mną "Tak krucho.." :))

    OdpowiedzUsuń
  2. nie planuję sięgnąć po pierwszą część, ale kto wie... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się jeszcze nad serią, ale raczej jestem na tak. ;) Książki wydają się być interesujące, więc już niedługo zaczynam ich szukać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale nie zdziwię się, jeżeli kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam i jak na razie nie spieszy mi sie do niej.

    About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę czytałam, ale tak średnio mi się podobała. Była znacznie gorsza od swojej poprzedniczki.

    OdpowiedzUsuń
  7. zaciekawiłas mnie tym "posiedzeniem " w męskiej głowie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy tom bardzo mi się podobał, nie wiem dlaczego jeszcze nie przeczytałam tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka ciekawi mnie odkąd widziałam chorwackie wydanie na każdym kroku w Chorwacji. Tak mi w głowie utkwiła że w końcu się chyba poddam i przeczytam ;)

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam "Tak blisko" i bardzo mi się podobało :))
    Chętnie przeczytałabym historię z punktu widzenia Lucasa :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam więc zacząć by wypadło od tomu pierwszego.

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga