4 mar 2017

BEZ SŁÓW

Autor: Mia Sheridan
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 2016
Stron: 382

"Bez słów" to powieść romantyczna z odrobiną gorczycy. To powieść, która otwiera oczy czytelnikowi i pokazuje, że warto zwracać uwagę na ludzi, którzy choć się ukrywają, choć milczą to potrzebują przyjaciela, bratniej duszy. I choć łatwiej jest przejść obojętnie, to może jednak warto się zatrzymać?

Główną bohaterką utworu jest  Bree. Dziewczyna, która po tragicznej śmierci ojca nie potrafi się pozbierać. Wyrusza w podróż, zatrzymuje się w małym miasteczku, wynajmuje mieszkanie, znajduje pracę i przyjaciół. Znajduje także miłość, ale nim będzie ją miała musi trochę się postarać.
Bree poznaje Aschera, chłopaka, który jest odludkiem i choć słyszy nie mówi. Dlaczego ludzie nie zwracają na niego uwagi? Dlaczego tak fascynuje Bree? Co takiego przytrafiło się małemu Ascherowi, że stracił głos? Jakie tajemnice skrywają bohaterowie i co muszą zrobić, aby pokonać swoje demony?

Niewiele wam zdradziłam z treści, ale taka jest fabuła - pełna tajemnic. Bohaterowie uciekają - przed wspomnieniami, przed stratą, smutkiem, zranieniem. Bree i Ascher to dwie zranione dusze, które potrafią się nawzajem uleczać. Bree jako jedyna trafia do świata Aschera, dzięki językowi migowemu. Małymi kroczkami dociera do młodego mężczyzny i wyprowadza, go z ukrycia. Jednak jak to bywa na przeszkodzie zawsze musi ktoś stać  i tym razem też mamy takie osoby.

Autorka stworzyła romantyczną i piękną historię ubarwiając ją dramatyczno-tragicznymi wydarzeniami. Wydarzeniami, które zmieniają bohaterów, ale także pouczają czytelnika.
Powieść czyta się bardzo lekko, szybko a fabuła wciąga. Bohaterowie urzekają swoją osobowością.
"Bez słów" nie należy do książek łzawych, ani tych co wywołują burzę emocji - fakt, że chwilami wzrusza, czy sprawia, że robi się lekko na duszy, ale są to bardzo łagodne powiewy emocji.
Nie będę ukrywać, że historia Aschera jest smutna, dołująca, ale i  jest pokrzepiająca. Pokazuje także, że jednak lepiej próbować iść do przodu, niż zamykać się w swoim świecie.

Bohaterowie wzbudzają sympatię, aczkolwiek czasami drażniło mnie zachwalanie wyglądu zewnętrznego Aschera przez Bree czy odwrotnie. Autorka też dodała odrobinę erotyzmu do fabuły, tworząc kilka scen łóżkowych.
W przeważającej części powieść jest naturalna, ale są chwile, że dialogi czy nawet opisane sytuację mają sztuczny i naciągany wydźwięk. Na szczęście są to nieliczne zgrzyty, które nie szkodzą całości.

"Bez słów" to utwór, który na dłuższy czas pozostanie w pamięci, z którym warto się zapoznać.

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię powieści tej autorki z tej linii tematycznej, ale najbardziej za serce chwyciła mnie lektura "Bez szans". Gorąco Ci ją polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nie mogę się przekonać do sięgnięcia po twórczość autorki, więc na chwilę obecną podziękuję. Ale jako, że kobieta zmienną jest, być może kiedyś po nią sięgnę.

    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie romantyczne historie. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bez winy" bardzo mnie zawiodła, ale ta historia wydaje się dużo ciekawsza, więc na pewno dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam na liście tej serii, jakoś do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście uwielbiam tę powieść. Jedna z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyjemne zaczytanie, dobre na zrestowanie po trudnym dniu. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  8. sztucznością zalatujące dialogi wybitnie mnie wkurzają...;p

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja myślę, że ta książka przypadła by mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem fanką tej autorki, więc jakoś nie mogę się zmusić do przeczytania tej książki. ;/

    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie bardzo drażniła bohaterka, a te już niektóre ich przemyślenia...;) no ale ogólnie książkę oceniłam na plus.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bez słów to jedna z moich ulubionych książek :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga