11 lis 2016

TA DZIEWCZYNA

Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: W.A.B
Premiera - 2016
Cykl: Pułapka uczuć (tom 2)
Stron: 342

"Pułapkę uczuć" przeczytałam ponad rok temu i choć książka nie była zła, to jednak nie czułam się usatysfakcjonowana.Sięgając po "Nieprzekraczalną granicę" miałam nadzieję na poprawę jakości tego cyklu - niestety nie było oczarowania.  Od tego czasu udało mi się przeczytać inne utwory Hoover i dwa z nich szczególnie mnie zauroczyły...i to jest powód, dla którego zdecydowałam się przeczytać ostatni tom trylogii - Pułapki uczuć - "Ta dziewczyna"

Książka "Ta dziewczyna" to nie jest nic nowego jeśli chodzi o losy Willa i Layken, jest to raczej powrót do przeszłości. Z treści dowiadujemy się jak niektóre zdarzenia odczuwał Will, jednym słowem jest to powtórka tomu pierwszego ze zmianą narratora.
Autorka nie napisała jednak książki, która przypomina lustrzane odbicie wcześniejszej powieści.

 Wydarzenia zaczynają się w pokoju hotelowym, gdzie Will i Layken spędzają miesiąc miodowy. Właśnie w tym pokoju Lake prosi Willa, aby opowiedział jej o uczuciach, jakie się w nim rodziły w trakcie ich znajomości.I właśnie w taki sposób wracamy wydarzeniami do tomu pierwszego. Chwilami mamy do czynienia z czasem "teraźniejszym", ale nie są to ciekawe chwile. Nowością w losach bohaterów jest zakończenie, gdyż autorka wydarzenia z końcowych stron przesuwa o kilka lat do przodu.

Pomimo że lubię poznawać historię z perspektywy męskiego i żeńskiego bohatera, to lubię to robić w jednym czasie. Powrót do historii  Willa i Lake za pomocą powieści "Ta dziewczyna" nie okazał się dobrym posunięciem.
 Fakt, że Hoover  w innych powieściach poprawiła swój warsztat pisarki, jednak ta seria była na początku jej kariery i dlatego być może nie wypada rewelacyjnie.

Kiedyś na jednym z blogów przeczytałam opinię o tej książce - podkreślę, że autorka bloga z powieścią zapoznała się w oryginale - wówczas stwierdziłam, że nie będę po nią sięgać. Żałuje, że nie trzymałam się podjętej wówczas decyzji. 
Powieść "Ta dziewczyna" nie jest niczym innowacyjnym. Czyta się ją szybko, ale zaciekawienie treścią jest słabe. Ten tom jest bardziej dopracowany, ale chwilami trochę naciągany, mało realistyczny.

Czytając "Ta dziewczyna" poznałam odczucia Willa, ale nic więcej. Fabuła niczym nie wstrząsnęła. Powieść przeczytałam szybko, ale bez większego entuzjazmu. Jest to bardzo przeciętna książka, która tak naprawdę nie musiała powstawać, gdyż nie wnosi do serii nic nowego. Jeśli macie dużo czasu, możecie ją przeczytać, jeśli nie - nie macie czego żałować.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga